Dodatkowe dochody

Definiowanie i nadzór

Lista z wynagrodzeniami dodatkowymi powinna obejmować wypłaty dodatkowych wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, które nie wynikają bezpośrednio z umowy o pracę. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dodatkowe składniki wynagrodzenia były ujęte na liście podstawowej. Są wtedy wypłacane razem z wynagrodzeniami podstawowymi i nie trzeba tworzyć oddzielnych dodatkowych list.

Listy dodatkowe tworzymy, gdy:

Program umożliwia tworzenie dowolnej ilości list dodatkowych. Jeśli chodzi o wszelkie rozliczenia (np. składek ZUS) nie powinno mieć znaczenia, czy pracownik ujęty będzie na jednej liście z wszystkimi składnikami wynagrodzeń, czy też wystąpi na kilku oddzielnych listach. Całkowite rozliczenie miesiąca powinno być takie same.

W zależności od tego, jakie składniki wynagrodzeń będą ujęte na liście dodatkowej, tworząc nową Definicję listy dodatkowej korzystamy z następujących szablonów pól systemowych:

UWAGA. Wszystkie pola systemowe z tych szablonów zawarte są również w szablonach list podstawowych, dlatego składniki z list dodatkowych możemy również w miarę potrzeby umieszczać na liście podstawowej.

Przygotowane są również pełne definicje list dodatkowych, do których nie wstawiamy już składników wynagrodzeń:

UWAGA. Jeśli wypłaty z tych rodzajów wynagrodzeń chcemy umieścić na liście podstawowej, w definicji listy podstawowej musimy ująć brakujące pola systemowe.