PPK

Lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących korzystania z programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO opracowana przez pracowników serwisu Reset2.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Monika
 
Posty: 477
Rejestracja: pt, 16 listopada 2007 8:24
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

PPK

Post autor: Monika » czw, 06 czerwca 2019 12:57

Aby móc naliczać składki PPK należy:
1. zaktualizować program
2. w danych firmy wprowadzić % składki PPK podstawowej oraz % składki PPK dodatkowej (składki płacone przez pracodawcę)
Obrazek
3. procent składki płaconej przez pracownika wprowadzić w ewidencji Pracownicze Plany Kapitałowe, proc.skł.podst. oraz proc.skł.dod. (jeśli pracodawca dla danego pracownika opłaca indywidualnie ustalony procent składki dodatkowej to wprowadzamy go w Pracowniczych Planach Kapitałowych w pozycji Proc.składki pracod. w przeciwnym razie podstawi się tam procent wprowadzony w danych firmy)
Obrazek
4. do definicji listy płac dodać pola systemowe: PPK zakł.podstawowy, PPK zakł.dodatkowy, PPK prac.podstawowy, PPK prac.dodatkowy, PPK przychód poprz.mies. (prawy przycisk myszy w definicji listy).
Obrazek

W oknie Pracownicy pod prawym klawiszem myszy można seryjnie wypełnić PPK pracownikom.
Składka finansowana przez pracodawcę stanowi przychód pracownika w miesiącu kiedy jest przekazywana do PPK, standardowo w programie jest to miesiąc wypłaty. Jeśli składkę tę przekazujemy w kolejnym miesiącu to w Zbiory - Wybór firmy na zakładce Pozycja - Parametry - Naliczanie należy zaznaczyć Uwzględniaj przychód PPK z poprzedniego miesiąca.

Po naliczeniu list płac można zrobić Raporty - Raport miesięczny PPK, skąd można wygenerować paczkę przelewu ze składkami do instytucji obsługującej PPK. Wcześniej należy uzupełnić konto PPK w danych firmy na zakładce Dane do przelewów.

Naliczone składki, zgłoszenia,rezygnacje itp. można eksportować do instytucji obsługującej PPK (Zbiory - Eksport danych - Eksport PPK).
ODPOWIEDZ