Okres wypowiedzenia przy zamykaniu działalności

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
Szwero
Posty: 15
Rejestracja: pn, 07 września 2009 19:15

Okres wypowiedzenia przy zamykaniu działalności

Post autor: Szwero » pn, 01 września 2014 21:18

Witam, osoba, która była właścicielem firmy wyjeżdża na stałe za granicę, firmę przejmuje matka tej osoby, czyli zakłada nową, tyle, ze te same lokale, Ci sami pracownicy (nowe umowy) ta sama działalność.
Cesja umów i wszystkie sprawy z przetransportowaniem firmy na nową osobę są dla nas jasne, bo specyfika branży jest dla nas czytelna
Ale jak rozwiązać to z pracownikami, mają dostać wypowiedzenia i ponowny angaż w nowej firmie ?
Czy muszą być miesięczne okresy wypowiedzenia, czy jak jest taka sytuacja jak powyżej, to można zwolnić ich z "mety" i ponownie rejestrować w nowej.
Nie bardzo się znam na prawie pracy, czy mimo wszystko, trzeba przestrzegać tych terminów (w zależności jaką pracownik ma umowę i jaki ma staż)
Czy tu można zastosować jakieś środki nadzwyczajne, jakaś obopólna zgoda
Bo tak na dobra sprawę trzeba czekać do końca września (wypowiedzenia)
A może dałoby radę to załatwić szybciej, by już w połowie miesiąca wszystko przełożyć na nową firmę i dalej spokojnie robić swoje
Awatar użytkownika
Renata
 
Posty: 185
Rejestracja: wt, 24 listopada 2009 15:16
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Renata » czw, 04 września 2014 16:05

Z opisu wynika, że wszyscy pracownicy zostają przejęci przez nową firmę na mocy artykułu 23(1) Kodeksu Pracy
("przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę").
Nie dochodzi więc do rozwiązania umowy o pracę, jedynie w ZUS wyrejestrowuje Pan pracowników ze starej firmy (z kodem 600), a zgłasza w nowej. Natomiast PIT-11 wystawia nowy pracodawca, za cały okres zatrudnienia - zarówno w starym, jak i w nowym zakładzie.

Więcej informacji prawnych tutaj:
http://kadry.infor.pl/poprzednie_tematy ... tnika.html
lub na przykład tutaj:
http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/pit/ ... PIT11.html

Natomiast w R2Płatniku (z uwagi na to, że jest przejmowana cała firma, a w nowej nikt jeszcze nie jest zatrudniony) proponuję:
1) zarchiwizować bazę (by zachować postać sprzed cesji),
2) po prostu wyedytować dane firmy (Zbiory -> Wybór firmy),
3) wczytać licencję z danymi nowej firmy.

W ten sposób pracownicy zachowają ciągłość podstaw do chorobowego, pozostały urlop, będzie można w razie potrzeby wydrukować zaświadczenie o zarobkach itd.
ODPOWIEDZ