Import składników okresowych
Import składników okresowych
Mamy problem przy imporcie składników okresowych do wynagrodzeń. Po wybraniu zakładki zaawansowane wyskakuje okienko z błędem "Brak wybranego arkusza lub arkusz jest w użyciu". Nazwa arkusza w excelu/open officie jest dokładnie taka sama jak w zakładce ustawienia. Nie ma znaczenia czy w nazwie arkusza są czy nie ma spacji. Nie ma również znaczenia czy plik jest otwarty w innym programie. Za każdym razem ten sam komunikat. Próbowałem zapisać w Excelu i w OpenOffice, próbowałem zapisać jako xls i xlsx - nic nie pomaga - ciągle ten sam komunikat. Co to może być?
Re: Import składników okresowych
Przy wskazywaniu pliku przy imporcie nie może on być otworzony w żadnym programie. Proszę spróbować skopiować zawartość i w zupełnie nowym dokumencie wkleić i zapisać na nowo. Jeśli mimo to nadal będzie zgłaszał ten sam problem, to proszę spróbować zaimportować na innym komputerze (jeśli jest taka możliwość). Jeśli się uda, to może coś w systemie operacyjnym na tamtym komputerze jednak cały czas ma podłączenie do tego pliku? Proszę również sprawdzić czy plik ten we właściwościach nie ma blokady.
Proszę poczytać o tym w sieci. Może tutaj będą jakieś informacje?rkoziol pisze:Gdzie konkretnie sprawdzić we właściwościach ewentualną blokadę? Bo nie wiem za bardzo o jaką blokadę może chodzić.
https://www.download.net.pl/jak-wylaczy ... 10/n/9993/
Albo poprosić jakiegoś informatyka aby sprawdził czy to faktycznie jest przyczyną, czy może co innego. Łatwiej to sprawdzić mając dostęp bezpośredni do tego komputera.
Próbowałem na kilku plikach, na jednym faktycznie była taka blokada, na pozostałych nie było, jednak nic to nie pomogło. Dodałem również wyjątek do pliku w Windows Defenderze a nawet wyłączyłem go całkiem. Innych AV nie mam zainstalowanych. Problem nadal pozostaje.
EDIT:
Sprawdziłem również wszystkie otwarte pliki w systemie poleceniem "openfiles /query" i żaden plik excela tam nie figurował.
EDIT:
Sprawdziłem również wszystkie otwarte pliki w systemie poleceniem "openfiles /query" i żaden plik excela tam nie figurował.
Napisałem wcześniej, że plik nie może być otwarty w chwili importu, ponieważ do tej pory tak było. Spotkałem się jednak niedawno z przypadkiem, gdy problem z takim komunikatem zniknął, o dziwo, dopiero gdy przy imporcie było on otworzony w Excelu. Proszę sprawdzić. Jeśli to nie pomoże, to pozostaje kontakt telefoniczny z serwisem R2Płatnika i np. przesłanie przykładowego pliku, aby dokładniej przeanalizować to zachowanie.rkoziol pisze:Żadnych innych pomysłów?
Po wpisaniu numeru seryjnego mam informację że wsparcie jest realizowane wyłącznie przez partnerów RESET2, partner życzy sobie 199PLN netto za roboczogodzinę. Czy tak powinno wyglądać wsparcie producenta oprogramowania? Dodam że import jest przeprowadzany zgodnie z instrukcją i nie działa prawidłowo. Sprawdzone na dwóch różnych komputerach.
Czy chodzi o wersję SBO? Wsparcie techniczne dla użytkowników wersji SBO udzielają wyłącznie nasi partnerzy, od których oprogramowanie w tej wersji zostało zakupione. Klienci Reset2 (bezpośredni) mają prawo do korzystania z konsultacji telefonicznych nieodpłatnie (czyli dotyczy to wersji Standard lub PRO). Reasumując, użytkownicy wersji SBO związani są umową nie z firmą Reset2 lecz z podmiotem od którego oprogramowanie zakupili (partner Reset2).rkoziol pisze:Po wpisaniu numeru seryjnego mam informację że wsparcie jest realizowane wyłącznie przez partnerów RESET2, partner życzy sobie 199PLN netto za roboczogodzinę. Czy tak powinno wyglądać wsparcie producenta oprogramowania? Dodam że import jest przeprowadzany zgodnie z instrukcją i nie działa prawidłowo. Sprawdzone na dwóch różnych komputerach.
Jeśli z bliżej nieokreślonych powodów występuje problem z importem z pliku, to należałoby wyjaśnić co jest przyczyną. Prawa użytkowników wersji SBO określone są w umowach licencyjnych z partnerami. Jeżeli zgłoszono partnerowi problem i nie był w stanie udzielić odpowiedzi, wówczas sam może zgłosić się do nas (Reset2) aby przeprowadzić analizę. Wierzę, że w ten sposób pomyślnie dałoby się rozwiązać ten temat.
Jeżeli okaże się że problem leży w R2Płatnik to kto zapłaci za diagnozę? Mamy własny dział IT więc czemu mamy płacić pośrednikom za to co sami możemy stwierdzić a jedynie nie możemy skontaktować się z producentem oprogramowania bezpośrednio? Być może trzeba będzie zmienić oprogramowanie kadrowe po wygaśnięciu abonamentu...
PS: Tak, chodzi o wersję SBO.
PS: Tak, chodzi o wersję SBO.
Czy do działania tej funkcji wymagany jest zainstalowany MS Office?
Bo na tą chwilę udało mi się ustalić że:
Na komputerze z zainstalowanym tylko OpenOffice nie działa import ani w formacie Excel ani Excel 2007.
Na komputerze z zainstalowanym MS Office działa import w formacie Excel a nie działa w formacie Excel 2007.
Bo na tą chwilę udało mi się ustalić że:
Na komputerze z zainstalowanym tylko OpenOffice nie działa import ani w formacie Excel ani Excel 2007.
Na komputerze z zainstalowanym MS Office działa import w formacie Excel a nie działa w formacie Excel 2007.