Czy mogłabym prosić o wytłumaczenie w jaki sposób wyksięgowujecie złe długi z kosztów na kontach?
mam zakup usług na koncie "425" - 100 000 ( w tym nie zapłacone np. 25.000)
materiały "411" - 150 000 zł (w tym nie zapłacone np. 30.000 zł)
Gdzie wyksięgowujecie nie zapłacone faktury, konkretnie czy trzeba utworzyć jakieś konto na te złe długi, a czy po zapłacie te kwoty wracają na "411" i na "425", Przepraszam że zadaję takie pytania ale nie znalazłam przykładu w instrukcji . Proszę o przykład na kontach.
korekta kosztów PIT
Za instrukcją obsługi:
Aby naliczyć i zaksięgować korektę kosztów, należy na koniec miesiąca (lub kwartału przy kwartalnym rozliczaniu podatku dochodowego) sporządzić odpowiedni dokument PK. Służy do tego polecenie PK - Złe długi - korekta kosztów dostępne w menu podręcznym (prawy klawisz myszy) w oknie KSIĘGA. Po wyborze odpowiedniego okresu i rejestru zostanie sporządzony dokument PK księgujący poszczególne korekty kosztów na kontach Złe długi - korekta kosztów (Wn) i Złe długi - korekta kosztów (Ma). Konta te określamy w menu głównym Ustawienia - Ustawienia kont na zakładce Podatki.
Jeśli nie zgadzamy się z obliczeniami wykonanymi przez program, możemy je poprawić, z tym że takiej poprawy należy dokonać na pozycjach PK utworzonych automatycznie poprawiając na nich tylko kwotę, ewentualnie konta. Dzięki temu zostanie zachowane powiązanie z korygowanymi fakturami i nasze zmiany będą automatycznie uwzględniane przy korektach kosztów związanych np. z zapłatą złych długów w kolejnych miesiącach.
Na dokumencie PK uwzględniane są tylko faktury zakupu zaksięgowane w rejestrach, które mają włączony parametr Złe długi - korekta kosztów. Program traktuje takie faktury jako w całości wpisane w koszty uzyskania przychodów (za wyjątkiem kwot zaksięgowanych na kontach oznaczonych jako "Nie stanowi kosztów uzyskania przychodu" oraz "Zakup środków trwałych").
Reasumując:
Należy utworzyć konta: Złe długi - korekta kosztów (Wn) i Złe długi - korekta kosztów (Ma) oraz przypisać je do odpowiednich pozycji w menu głównym Ustawienia - Ustawienia kont na zakładce Podatki. Jakie to będą konta zależy od użytkownika i polityki firmy, dlatego producent oprogramowania ich nie wskazał w żadnym przykładzie.
W momencie zapłaty przy tworzeniu PK za kolejny okres wpisy te będą automatycznie uwzględniane (automatyczne księgowanie odwrotne do wcześniejszego automatycznego wyksięgowania).
Aby naliczyć i zaksięgować korektę kosztów, należy na koniec miesiąca (lub kwartału przy kwartalnym rozliczaniu podatku dochodowego) sporządzić odpowiedni dokument PK. Służy do tego polecenie PK - Złe długi - korekta kosztów dostępne w menu podręcznym (prawy klawisz myszy) w oknie KSIĘGA. Po wyborze odpowiedniego okresu i rejestru zostanie sporządzony dokument PK księgujący poszczególne korekty kosztów na kontach Złe długi - korekta kosztów (Wn) i Złe długi - korekta kosztów (Ma). Konta te określamy w menu głównym Ustawienia - Ustawienia kont na zakładce Podatki.
Jeśli nie zgadzamy się z obliczeniami wykonanymi przez program, możemy je poprawić, z tym że takiej poprawy należy dokonać na pozycjach PK utworzonych automatycznie poprawiając na nich tylko kwotę, ewentualnie konta. Dzięki temu zostanie zachowane powiązanie z korygowanymi fakturami i nasze zmiany będą automatycznie uwzględniane przy korektach kosztów związanych np. z zapłatą złych długów w kolejnych miesiącach.
Na dokumencie PK uwzględniane są tylko faktury zakupu zaksięgowane w rejestrach, które mają włączony parametr Złe długi - korekta kosztów. Program traktuje takie faktury jako w całości wpisane w koszty uzyskania przychodów (za wyjątkiem kwot zaksięgowanych na kontach oznaczonych jako "Nie stanowi kosztów uzyskania przychodu" oraz "Zakup środków trwałych").
Reasumując:
Należy utworzyć konta: Złe długi - korekta kosztów (Wn) i Złe długi - korekta kosztów (Ma) oraz przypisać je do odpowiednich pozycji w menu głównym Ustawienia - Ustawienia kont na zakładce Podatki. Jakie to będą konta zależy od użytkownika i polityki firmy, dlatego producent oprogramowania ich nie wskazał w żadnym przykładzie.
W momencie zapłaty przy tworzeniu PK za kolejny okres wpisy te będą automatycznie uwzględniane (automatyczne księgowanie odwrotne do wcześniejszego automatycznego wyksięgowania).
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sob, 07 lutego 2015 15:04
- Lokalizacja: Polska
korekta kosztów PIT
A jeśli w danym miesiącu korekta kosztów będzie przewyższała kwotę kosztów z danego miesiąca - czy może do konta zużycie materiałów użyć powiązania : WN - MA natomiast do konta korekty kosztów: saldo ? A w przypadku CIT/PIT konto zużycie materiałów jako konto kosztowe powiązać : saldo WN ?