korekta kosztów PIT

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
jedynka
Posty: 1
Rejestracja: wt, 11 listopada 2014 17:58
Lokalizacja: in

korekta kosztów PIT

Post autor: jedynka » wt, 11 listopada 2014 18:21

Czy mogłabym prosić o wytłumaczenie w jaki sposób wyksięgowujecie złe długi z kosztów na kontach?
mam zakup usług na koncie "425" - 100 000 ( w tym nie zapłacone np. 25.000)
materiały "411" - 150 000 zł (w tym nie zapłacone np. 30.000 zł)
Gdzie wyksięgowujecie nie zapłacone faktury, konkretnie czy trzeba utworzyć jakieś konto na te złe długi, a czy po zapłacie te kwoty wracają na "411" i na "425", Przepraszam że zadaję takie pytania ale nie znalazłam przykładu w instrukcji . Proszę o przykład na kontach.
Awatar użytkownika
Inez
 
Posty: 345
Rejestracja: czw, 21 kwietnia 2005 14:23
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Inez » śr, 12 listopada 2014 16:55

Za instrukcją obsługi:

Aby naliczyć i zaksięgować korektę kosztów, należy na koniec miesiąca (lub kwartału przy kwartalnym rozliczaniu podatku dochodowego) sporządzić odpowiedni dokument PK. Służy do tego polecenie PK - Złe długi - korekta kosztów dostępne w menu podręcznym (prawy klawisz myszy) w oknie KSIĘGA. Po wyborze odpowiedniego okresu i rejestru zostanie sporządzony dokument PK księgujący poszczególne korekty kosztów na kontach Złe długi - korekta kosztów (Wn) i Złe długi - korekta kosztów (Ma). Konta te określamy w menu głównym Ustawienia - Ustawienia kont na zakładce Podatki.

Jeśli nie zgadzamy się z obliczeniami wykonanymi przez program, możemy je poprawić, z tym że takiej poprawy należy dokonać na pozycjach PK utworzonych automatycznie poprawiając na nich tylko kwotę, ewentualnie konta. Dzięki temu zostanie zachowane powiązanie z korygowanymi fakturami i nasze zmiany będą automatycznie uwzględniane przy korektach kosztów związanych np. z zapłatą złych długów w kolejnych miesiącach.

Na dokumencie PK uwzględniane są tylko faktury zakupu zaksięgowane w rejestrach, które mają włączony parametr Złe długi - korekta kosztów. Program traktuje takie faktury jako w całości wpisane w koszty uzyskania przychodów (za wyjątkiem kwot zaksięgowanych na kontach oznaczonych jako "Nie stanowi kosztów uzyskania przychodu" oraz "Zakup środków trwałych").

Reasumując:
Należy utworzyć konta: Złe długi - korekta kosztów (Wn) i Złe długi - korekta kosztów (Ma) oraz przypisać je do odpowiednich pozycji w menu głównym Ustawienia - Ustawienia kont na zakładce Podatki. Jakie to będą konta zależy od użytkownika i polityki firmy, dlatego producent oprogramowania ich nie wskazał w żadnym przykładzie.

W momencie zapłaty przy tworzeniu PK za kolejny okres wpisy te będą automatycznie uwzględniane (automatyczne księgowanie odwrotne do wcześniejszego automatycznego wyksięgowania).
HieronimDWed
Posty: 3
Rejestracja: sob, 07 lutego 2015 15:04
Lokalizacja: Polska

korekta kosztów PIT

Post autor: HieronimDWed » wt, 10 lutego 2015 14:18

A jeśli w danym miesiącu korekta kosztów będzie przewyższała kwotę kosztów z danego miesiąca - czy może do konta zużycie materiałów użyć powiązania : WN - MA natomiast do konta korekty kosztów: saldo ? A w przypadku CIT/PIT konto zużycie materiałów jako konto kosztowe powiązać : saldo WN ?
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: sławek » pn, 16 lutego 2015 9:06

Zostanie to obsłużone bez większych problemów. Trzeba pamiętać tylko, aby na kontach kosztów do złych długów konto przypisać do rzis również ze strony Ma
ODPOWIEDZ