Po ostatnim upgrade R2FK program nie uruchamia się

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
maciekz
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 10 grudnia 2017 0:04

Po ostatnim upgrade R2FK program nie uruchamia się

Post autor: maciekz » ndz, 10 grudnia 2017 0:37

Po aktualizacji r2fk (też z problemami, z którymi nie mógł sobie poradzić Wasz serwis, mianowicie , po każdej aktualizacji ginie plik r2firma.exe, co wymusza ręczną aktualizacje poprzez uruchomienie samorozpakowującego pliku update.exe z katalogu bin aplikacji). Do tej pory aktualizacje ręczne przechodziły (system operacyjny to windows 10) , po ostatniej ręcznej jak zazwyczaj programy nie uruchamiają się, pojawia się komunikat jak w załączonym zrzucie.
Tryb aktualizacji ręczny był wymuszony już od jakiegoś czasu - Wasze instrukcje dotyczące ustawień zapory ogniowej nie przyniosły skutku, sprawdzał to podczas połączenia zdalnego pracownik Waszego serwisu, stąd dalsze zalecenia aktualizacji ręcznej. Niestety jak powiedziałem ostatnia ręczna spowodowała brak możliwości uruchamiania programów. Sprawa dotyczy wszystkich programów - r2fk, r2faktura, r2płatnik (ten ostatni nie miał w tej chwili żadnej aktualizacji , więc uruchamia się ). Próby ustawienia zgodności z winxp , win7, win8 oraz uruchamianie jako administrator nie przyniosły rezultatu, dalej jest ten sam błąd, wyłączenie firewalla równie nie rozwiązuje sytuacji. Podkreślam , system operacyjny to windows10.
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: sławek » pn, 11 grudnia 2017 15:21

Najczęstszą przyczyną problemów z rozpakowywaniem aktualizacji programu bywa działanie zapory - czy systemowej, czy wbudowanej w program antywirusowy.
Wprowadzenie wyjątków na zaporze (dodanie plików update.exe oraz r2firma.exe do wykluczonych) najczęściej pomaga rozwiązać problem.

W nielicznych przypadkach, gdy mimo wprowadzenia wykluczeń dalej są problemy z rozpakowaniem aktualizacji, zalecić możemy nową instalację programu w nowej lokalizacji (nowa lokalizacja to nowy wyjątek, zarówno po stronie wykluczeń, jak i po stronie zablokowanych)

Jeśli mimo tego występują problemy z pobieraniem aktualizacji, wypakowywaniem ich i ewentualnymi innymi problemami należy zastanowić się nad stanem systemu operacyjnego i regułami w nim wprowadzonymi przez administratora tego systemu. To jednak pozostaje poza zakresem pracy naszego serwisu. Możemy jedynie podpowiedzieć sprawdzenie zapory i zweryfikowanie, czy pliki R2firma.exe albo update.exe nie zostały opatrzone informacją "zablokuj połączenie".
maciekz
Posty: 5
Rejestracja: ndz, 10 grudnia 2017 0:04

Rozwiązanie problemu

Post autor: maciekz » czw, 14 grudnia 2017 0:25

Pomogło ręczne rozpakowanie pliku update.exe w innej lokalizacji poza katalogiem BIN w katalogu domowym aplikacji (RESET2) i przekopiowanie z nadpisaniem wszystkich rozpakowanych plików do katalogu BIN.
Przy okazji rozwiązałem jeszcze jeden problem ginącego po każdym updacie pliku r2firma.exe . Winna była zapora systemowa , która nawet wyłączona zachowywała się jakby była włączona . Problem (mimo zapory wyłączonej) został rozwiązany po dodaniu plików r2firma.exe oraz update.exe do wykluczeń zapory. Mam nadzieję , że komuś uprościłem życie.
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: sławek » czw, 14 grudnia 2017 9:41

Dziękujemy za podpowiedź.
ODPOWIEDZ