baza SQL - nie można się połączyć

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
berkel71
Posty: 29
Rejestracja: ndz, 17 lutego 2008 21:53

baza SQL - nie można się połączyć

Post autor: berkel71 » sob, 23 grudnia 2017 11:13

witam,
po ostatniej automatycznej aktualizacji Windowsa (10) programy (dotyczy to Księgi i Płatnika) nie uruchamiają się poprawnie - po dłuższej chwili próby uruchamiania pokazuje się komunikat:
"Nie można połączyć się z bazą danych (DBNETLIB)(Connection Open (Connect()).) Serwer SQL nie istnieje lub odmówiono do niego dostępu."
Próby zmiany bazy danych nie pomagają, pojawia się ten sam komunikat.
Komuś się może coś takiego przytrafiło? Jak to naprawić?
berkel71
Posty: 29
Rejestracja: ndz, 17 lutego 2008 21:53

Post autor: berkel71 » sob, 23 grudnia 2017 20:27

OK - załatwione, zgodnie z pomocą na forum:

"W takim przypadku w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy serwer SQL pracuje.
Możemy to sprawdzić poprzez narzędzie serwera SQL:
SQL Server Configuration Manager dostępne przez menu Start
Start -> Programy->Microsoft SQL Server 20xx->Configuration Tools->SQL Server Configuration Manager
Po lewej wybieramy SQL Server Services by po prawej zobaczyć listę usług z ich stanem (State) jeśli któryś wiersz ma napisane w kolumnie State Stopped/Zatrzymany klikamy nań prawym przyciskiem i wybieramy Start/Uruchom (w poszukiwaniach wiesza pomijamy usługę nazwaną SQL Server Agent). "
ODPOWIEDZ