W tym roku zmieniliśmy system na Reset. Wpisy uzupełniamy od 01.01.2017.
Ręcznie wprowadzamy ŚT posiadane przed ta datą.
Po wprowadzeniu do ewidencji kolejnej pozycji ŚT podajemy wartość brutto na 01.01. oraz datę przyjęcia. Nie widzę możliwości wpisania kwoty umorzenia naliczonego przed 01.01.2017.
Przy naliczaniu amortyzacji za 01/17 system oblicza "zaległe" odpisu za okres od przyjęcia środka do 12/2016. Przy czym w wielu przypadkach odpisy te nie zgadzają się z odpisami naliczonymi historycznie.
Reset nalicza odpisy historyczne wg stawki za cały okres. A wiele środków było modernizowanych i odpisy zmieniały się w czasie.
Korekta tych odpisów - kilkadziesiąt ŚT i odpisy w niektórych przypadkach za kilkanaście lat (do 200 pozycji odpisów amortyzacyjnych) - nie jest dobrym rozwiązaniem.
Jakie jest inne, prostsze?
Srodki trwałe BO
Środek trwały możemy wprowadzić na dwa sposoby.
Pierwszy to wprowadzanie historycznie, z uwzględnieniem wszystkich dokonanych na nich operacji.
Środek wprowadzamy do programu z datą faktycznego przyjęcia środka do ewidencji.
Druga możliwość: wprowadzenie ŚT jako bilans otwarcia.
Środek wprowadzamy z datą ostatniego dnia roku poprzedzającego otwarcie ewidencji w programie R2fk/R2środki. Plan amortyzacji zostanie naliczony od stycznia, a w oknie operacji na ŚT (zakładka "Amortyzacja", w polu "Zmiana amort.") - będziemy mogli wpisać wartość dotychczasowej amortyzacji (sprzed rozpoczęcia ewidencji w naszych programach).
Pierwszy to wprowadzanie historycznie, z uwzględnieniem wszystkich dokonanych na nich operacji.
Środek wprowadzamy do programu z datą faktycznego przyjęcia środka do ewidencji.
Druga możliwość: wprowadzenie ŚT jako bilans otwarcia.
Środek wprowadzamy z datą ostatniego dnia roku poprzedzającego otwarcie ewidencji w programie R2fk/R2środki. Plan amortyzacji zostanie naliczony od stycznia, a w oknie operacji na ŚT (zakładka "Amortyzacja", w polu "Zmiana amort.") - będziemy mogli wpisać wartość dotychczasowej amortyzacji (sprzed rozpoczęcia ewidencji w naszych programach).