Import składników okresowych

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
rkoziol
Posty: 16
Rejestracja: śr, 01 marca 2017 13:55

Import składników okresowych

Post autor: rkoziol » pt, 03 listopada 2017 12:30

Mamy problem przy imporcie składników okresowych do wynagrodzeń. Po wybraniu zakładki zaawansowane wyskakuje okienko z błędem "Brak wybranego arkusza lub arkusz jest w użyciu". Nazwa arkusza w excelu/open officie jest dokładnie taka sama jak w zakładce ustawienia. Nie ma znaczenia czy w nazwie arkusza są czy nie ma spacji. Nie ma również znaczenia czy plik jest otwarty w innym programie. Za każdym razem ten sam komunikat. Próbowałem zapisać w Excelu i w OpenOffice, próbowałem zapisać jako xls i xlsx - nic nie pomaga - ciągle ten sam komunikat. Co to może być?
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Import składników okresowych

Post autor: NA » pt, 03 listopada 2017 14:33

Przy wskazywaniu pliku przy imporcie nie może on być otworzony w żadnym programie. Proszę spróbować skopiować zawartość i w zupełnie nowym dokumencie wkleić i zapisać na nowo. Jeśli mimo to nadal będzie zgłaszał ten sam problem, to proszę spróbować zaimportować na innym komputerze (jeśli jest taka możliwość). Jeśli się uda, to może coś w systemie operacyjnym na tamtym komputerze jednak cały czas ma podłączenie do tego pliku? Proszę również sprawdzić czy plik ten we właściwościach nie ma blokady.
rkoziol
Posty: 16
Rejestracja: śr, 01 marca 2017 13:55

Post autor: rkoziol » wt, 07 listopada 2017 9:40

Gdzie konkretnie sprawdzić we właściwościach ewentualną blokadę? Bo nie wiem za bardzo o jaką blokadę może chodzić.
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: NA » wt, 07 listopada 2017 9:48

rkoziol pisze:Gdzie konkretnie sprawdzić we właściwościach ewentualną blokadę? Bo nie wiem za bardzo o jaką blokadę może chodzić.
Proszę poczytać o tym w sieci. Może tutaj będą jakieś informacje?

https://www.download.net.pl/jak-wylaczy ... 10/n/9993/

Albo poprosić jakiegoś informatyka aby sprawdził czy to faktycznie jest przyczyną, czy może co innego. Łatwiej to sprawdzić mając dostęp bezpośredni do tego komputera.
rkoziol
Posty: 16
Rejestracja: śr, 01 marca 2017 13:55

Post autor: rkoziol » wt, 07 listopada 2017 10:25

Próbowałem na kilku plikach, na jednym faktycznie była taka blokada, na pozostałych nie było, jednak nic to nie pomogło. Dodałem również wyjątek do pliku w Windows Defenderze a nawet wyłączyłem go całkiem. Innych AV nie mam zainstalowanych. Problem nadal pozostaje.

EDIT:
Sprawdziłem również wszystkie otwarte pliki w systemie poleceniem "openfiles /query" i żaden plik excela tam nie figurował.
rkoziol
Posty: 16
Rejestracja: śr, 01 marca 2017 13:55

Post autor: rkoziol » śr, 08 listopada 2017 14:06

Żadnych innych pomysłów?
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: NA » pn, 13 listopada 2017 10:12

rkoziol pisze:Żadnych innych pomysłów?
Napisałem wcześniej, że plik nie może być otwarty w chwili importu, ponieważ do tej pory tak było. Spotkałem się jednak niedawno z przypadkiem, gdy problem z takim komunikatem zniknął, o dziwo, dopiero gdy przy imporcie było on otworzony w Excelu. Proszę sprawdzić. Jeśli to nie pomoże, to pozostaje kontakt telefoniczny z serwisem R2Płatnika i np. przesłanie przykładowego pliku, aby dokładniej przeanalizować to zachowanie.
rkoziol
Posty: 16
Rejestracja: śr, 01 marca 2017 13:55

Post autor: rkoziol » śr, 29 listopada 2017 8:57

Sprawdzałem zarówno z otwartym jak i zamkniętym plikiem. W obu przypadkach nie działa i jest ten sam komunikat.
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: NA » śr, 29 listopada 2017 9:19

rkoziol pisze:Sprawdzałem zarówno z otwartym jak i zamkniętym plikiem. W obu przypadkach nie działa i jest ten sam komunikat.
Czyli pozostaje kontakt telefoniczny z serwisem i dokładniejsza analiza przypadku.
rkoziol
Posty: 16
Rejestracja: śr, 01 marca 2017 13:55

Post autor: rkoziol » śr, 29 listopada 2017 9:45

Pod jaki numer dzwonić?
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: NA » śr, 29 listopada 2017 9:54

rkoziol pisze:Pod jaki numer dzwonić?
Numer jest podany na naszej stronie internetowej: Pomoc techniczna: 713 828 702
rkoziol
Posty: 16
Rejestracja: śr, 01 marca 2017 13:55

Post autor: rkoziol » śr, 29 listopada 2017 10:30

Po wpisaniu numeru seryjnego mam informację że wsparcie jest realizowane wyłącznie przez partnerów RESET2, partner życzy sobie 199PLN netto za roboczogodzinę. Czy tak powinno wyglądać wsparcie producenta oprogramowania? Dodam że import jest przeprowadzany zgodnie z instrukcją i nie działa prawidłowo. Sprawdzone na dwóch różnych komputerach.
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: NA » śr, 29 listopada 2017 11:23

rkoziol pisze:Po wpisaniu numeru seryjnego mam informację że wsparcie jest realizowane wyłącznie przez partnerów RESET2, partner życzy sobie 199PLN netto za roboczogodzinę. Czy tak powinno wyglądać wsparcie producenta oprogramowania? Dodam że import jest przeprowadzany zgodnie z instrukcją i nie działa prawidłowo. Sprawdzone na dwóch różnych komputerach.
Czy chodzi o wersję SBO? Wsparcie techniczne dla użytkowników wersji SBO udzielają wyłącznie nasi partnerzy, od których oprogramowanie w tej wersji zostało zakupione. Klienci Reset2 (bezpośredni) mają prawo do korzystania z konsultacji telefonicznych nieodpłatnie (czyli dotyczy to wersji Standard lub PRO). Reasumując, użytkownicy wersji SBO związani są umową nie z firmą Reset2 lecz z podmiotem od którego oprogramowanie zakupili (partner Reset2).

Jeśli z bliżej nieokreślonych powodów występuje problem z importem z pliku, to należałoby wyjaśnić co jest przyczyną. Prawa użytkowników wersji SBO określone są w umowach licencyjnych z partnerami. Jeżeli zgłoszono partnerowi problem i nie był w stanie udzielić odpowiedzi, wówczas sam może zgłosić się do nas (Reset2) aby przeprowadzić analizę. Wierzę, że w ten sposób pomyślnie dałoby się rozwiązać ten temat.
rkoziol
Posty: 16
Rejestracja: śr, 01 marca 2017 13:55

Post autor: rkoziol » śr, 29 listopada 2017 11:54

Jeżeli okaże się że problem leży w R2Płatnik to kto zapłaci za diagnozę? Mamy własny dział IT więc czemu mamy płacić pośrednikom za to co sami możemy stwierdzić a jedynie nie możemy skontaktować się z producentem oprogramowania bezpośrednio? Być może trzeba będzie zmienić oprogramowanie kadrowe po wygaśnięciu abonamentu...

PS: Tak, chodzi o wersję SBO.
rkoziol
Posty: 16
Rejestracja: śr, 01 marca 2017 13:55

Post autor: rkoziol » śr, 29 listopada 2017 12:53

Czy do działania tej funkcji wymagany jest zainstalowany MS Office?

Bo na tą chwilę udało mi się ustalić że:

Na komputerze z zainstalowanym tylko OpenOffice nie działa import ani w formacie Excel ani Excel 2007.

Na komputerze z zainstalowanym MS Office działa import w formacie Excel a nie działa w formacie Excel 2007.
ODPOWIEDZ