Księga i rejestry VAT - R2księga | RESET2 RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu
Znamy Twoje potrzeby

R2księga Szybki start

księga przychodów i rozchodów1. W zależności od formy rozliczenia danej firmy, klikając w oknie głównym w przycisk wchodzimy do księgi przychodów i rozchodów lub ryczałtowej ewidencji przychodów.

2. Nowy wpis w księdze tworzymy klawiszem Ins. Wybieramy odpowiedni rodzaj zdarzenia gospodarczego, najczęściej to będzie

S - Sprzedaż lub Z - Zakup i wypełniamy wszystkie dane.


wprowadzenie dokumentów

UWAGA 1. Wprowadzanie dokumentów sprzedaży i zakupów jest najczęściej powtarzająca się czynnością podczas pracy w programie i może odbywać się bez użycia myszki. Przejście do następnego pola umożliwia Enter lub Tab, a zatwierdzenie wszystkich danych PgDn. W polach dostępnych z biblioteki (np. kontrahent) rozpoczęcie pisania rozpoczyna wyszukiwanie pozycji, natomiast Ins dostawienie nowej.
 

UWAGA 2. Wprowadzanie dokumentów odbywa się jednocześnie do księgi i rejestrów VAT. W pozycjach wpisu rozbijamy kwoty zarówno według kolumn księgi, jak również według stawek VAT.
 

UWAGA 3. Przy zakupach dodatkowo określamy Cel zakupu: so - służący sprzedaży opodatkowanej, sm - opodatkowanej i zwolnionej, bo - nie podlegający odliczeniu, bp - w tym zakup paliwa, bl - zakup samochodu.


wydruk księgi przychodów i rozchodów

3. Po wprowadzeniu wszystkich dokumentów w miesiącu drukujemy F2: księgę przychodów i rozchodów, rejestr sprzedaży VAT, rejestr zakupów VAT wg celów. Dodatkowo w przypadku transakcji wewnątrzwspólnotowych drukujemy rejestr zakupów VAT wg transakcji.

4. Po sprawdzeniu poprawności wprowadzonych danych okres rozliczeniowy (miesiąc) należy zamknąć. W tym celu z menu głównego wybieramy Ustawienia - Bieżąca data i okres (lub szybko F12) i Datę zamknięcia ustawiamy na ostatni dzień danego miesiąca.

5. Do rozliczenia deklaracji VAT służy przycisk w księdze. Po przejrzeniu, ewentualnych korektach i wydrukowaniu deklaracji VAT, należy ją zamknąć. Służy do tego przycisk w danych do deklaracji.

Program nie jest już dostępny
w sprzedaży dla nowych klientów.


Masz pytania?
22 455 56 00