Import ewidencji kosztów

Księgowanie i rozliczenie kosztów

W przypadku ewidencjonowania kosztów w zewnętrznym systemie (np. bezpośrednio w miejscach powstawania) istnieje możliwość automatycznego przeniesienia danych do ewidencji kosztów. Przykładową strukturę pliku importowego możemy określić na podstawie pliku wygenerowanego funkcją Zbiory - Eksport danych - Eksport ewidencji kosztów. Dodatkowo przykładowe pliki z danymi do importu znajdują się w podkatalogu EXPORT.

Funkcja Import ewidencji kosztów dostępna jest w menu głównym Zbiory - Import danych.

Na zakładce Import określamy:

Na zakładce Ustawienia w przypadku pliku tekstowego ustalamy, czy plik z danymi do importu zawiera rekordy o stałej czy zmiennej długości. Dla rekordów o zmiennej długości ustawiamy dodatkowo Znak rozdzielający pola w rekordzie oraz Znak ograniczający pola. Dodatkowo możemy dopasować Standard polskich liter i Format daty. W przypadku arkusza Excel podajemy Nazwę arkusza, czyli wskazujemy zakładkę, z której pobieramy dane.

Poszczególne pola rekordu oraz (dla pliku tekstowego) długość składników w przypadku rekordów o stałej długości lub (dla arkusza Excel) skojarzenie kolumn arkusza z polami w programie ustalamy na zakładce Zaawansowane. Wymagane jest, żeby plik importowy zawierał przynajmniej jedno pole identyfikujące pracownika:

oraz okres wpisu (Od daty, Do daty) i strukturę kosztów (Dział, Zlecenie). Dodatkowo z rodzajów kosztów wybieramy te, których ilości przygotowane są w pliku importowym.

Przy ustawionej zmiennej długości rekordu, średnikiem jako znakiem rozdzielającym pola i pustym znakiem ograniczającym pola (zakładka Ustawienia) oraz wybranymi domyślnymi polami Domyślne, jedna linia w przygotowanym pliku tekstowym może wyglądać następująco:

07;R2chorobowa;Barbara;01-01-2017;31-12-2017;Sprzedaż;koszty ogólne;100,00;;;;;;;;;;;;;;;;

Jeśli chcemy wykorzystać przygotowane w Excelu przykładowe dane zasilające, to należy:

  1. wywołać polecenie importu odpowiednich danych - menu Zbiory - Import danych

  2. określić odpowiedni Plik źródłowy - typu Pliki Excel 2007, wybrać odpowiedni plik XLSX z podkatalogu

  3. skojarzyć kolumny w arkuszu z odpowiednimi polami - na zakładce Zaawansowane zaznaczyć Domyślne