e-faktury

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programu R2faktury, R2fakturyPRO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programem.
Regis
Posty: 51
Rejestracja: sob, 04 sierpnia 2007 13:40
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

e-faktury

Post autor: Regis » śr, 13 maja 2009 11:51

Witam!
Mam zamiar powoli odchodzić od wysyłania faktur abonamentowych pocztą zwykłą i zainwestować w Podpis kwalifikowany w celu wystawiania i wysyłania e-faktur.
Czy planowana jest jakaś zmiana w celu umożliwienia wysyłki faktur do kontrachentów bezpośrednio z programu fakturującego przy współpracy z certyfikatami kwalifikowanymi?
Awatar użytkownika
Max
 
Posty: 160
Rejestracja: śr, 25 maja 2005 12:38
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Max » wt, 19 maja 2009 8:50

Witam,
co prawda nie ma na razie w programie mozliwości elektronicznego podpisywania faktur, ale już teraz istnieją inne możliwości ułatwienia sobie życia:
1. Jesli kontrahenci mają określone adresy mailowe, to po seryjnym wydrukowaniu faktur, w momencie gdy widoczne jest okno "Przegląd wydruku", można skorzystać z funkcji "Wyślij jako email do poszczególnych kontrahentów". Jesli wybierzemy format PDF, to rozesłane pliki będą zabezpieczone przed jakąkolwiek modyfikacją.
2. Zamiast wysyłania mailem możemy przygotowane faktury zamieścić na własnym serwerze FTP przydzielając wcześniej klientom odpowiednie prawa dostępu. Przygotowane faktury zapisujemy na dysku korzystając z funkcji "Zapisz na dysku wszystkie dokumenty". Możemy wybrac odpowiedni folder i sposób nadawania nazw plikom z fakturami, np. "Kod kontrahenta" (identyfikator kontrahenta, czyli pole "@I"). Po takiej operacji możemy automatycznie rozesłać przygotowane pliki z fakturami do odpowiednich katalogów na FTP (za pomocą przygotowanego we własnym zakresie programu).

Pozdrawiam
Regis
Posty: 51
Rejestracja: sob, 04 sierpnia 2007 13:40
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: Regis » wt, 19 stycznia 2010 11:09

Witam ponownie. Trochę czasu minęło. Powróciłem do tematu. Czy coś się zmieniło lub jest w planach odnośnie podpisu elektronicznego w e-fakturach?
Awatar użytkownika
Max
 
Posty: 160
Rejestracja: śr, 25 maja 2005 12:38
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Max » czw, 28 stycznia 2010 15:52

Prace trwają. Jest szansa, że niedługo się coś uda zrobić w tym kierunku.
Regis
Posty: 51
Rejestracja: sob, 04 sierpnia 2007 13:40
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: Regis » śr, 03 lutego 2010 8:04

No to trzymam kciuki :)
Awatar użytkownika
Max
 
Posty: 160
Rejestracja: śr, 25 maja 2005 12:38
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Max » śr, 05 maja 2010 16:17

e-faktury są od dzisiaj oficjalnie dostępne w wersji 6.06
bpia
Posty: 1
Rejestracja: pt, 04 stycznia 2013 23:22

Post autor: bpia » pt, 04 stycznia 2013 23:31

W jaki sposób poprawnie skonfigurować R2Faktury aby można było podpisać fakturę elektronicznie?
Przy próbie podpisania dostaję komunikat "Upewnij się, czy karta z certyfikatem jest podłączona do komputera".
Windows 7, podpis z Sigillum, parametr Środowisko->Eksport->DLL do podpisu elektronicznego wskazuje na plik CCPkiP11.dll.
Wszystkie inne aplikacje podpisują bez problemu.

Pozdrawiam
bp
Awatar użytkownika
hadassa
 
Posty: 160
Rejestracja: wt, 04 maja 2010 10:47
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: hadassa » pn, 14 stycznia 2013 14:31

Jeżeli plik jest wskazany prawidłow,to nie powinno być problemu ;)
Komunikat jest standardowy, pojawia się zawsze. Pytanie czy po kliknięciu ok, faktura zostaje wysłana.
Dodatkowo ważna uwaga, podpis musi być wpięty przed uruchomieniem programu :)

W razie dalszych problemów, proponuję kontakt z serwisem :)
Regis
Posty: 51
Rejestracja: sob, 04 sierpnia 2007 13:40
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: Regis » śr, 06 lutego 2013 16:34

Witam!

Ze sporym poślizgiem ale udało mi się odpalić efaktury.

Mam tylko taki problem.

Po otwarciu programu wysyłam efakturę do klienta. Idzie ok. Kiedy chcę wysłać inną to na podany adres wysyła się poprzednio wysłana do pierwszego klienta do którego była już wysyłana efaktura w obecnej sesji programu.
To samo dzieje się przy wydruku seryjnym. Jednorazowa sesja wydruku seryjnego wysyła wiadomości poprawnie, a przy próbie wysyłki kolejnej faktury wysyła się pierwsza z wydruku seryjnego.
Błąd dotyczy tylko załącznika bo dane w wiadomości sugerują poprawną fakturę. Po przeładowaniu programu wysyła się poprawna faktura.
Idzie jakoś ominąć problem?
Awatar użytkownika
hadassa
 
Posty: 160
Rejestracja: wt, 04 maja 2010 10:47
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: hadassa » czw, 07 lutego 2013 14:14

Tu raczej zalecany kontakt z serwisem.
Wsystko powinno być prawidłowo.
Nr na serwis 71-377-12-02
willink
Posty: 3
Rejestracja: pt, 21 lutego 2014 12:37
Kontakt:

Post autor: willink » pt, 21 lutego 2014 12:44

Czy są dostępne jakieś nowsze wersje efaktur?
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: sławek » pt, 21 lutego 2014 16:19

Najnowsza wersja programu 7.11 pozwala nie tylko na bezproblemowe korzystanie z pojedynczej i seryjnej wysyłki maili - faktur do Klientów, ale daje również możliwość korzystania przy wysyłce z własnego programu pocztowego.
Szczegóły w instrukcji obsługi programu R2faktury.
mkasiaz
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 02 marca 2014 13:28
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mkasiaz » ndz, 02 marca 2014 13:39

super ! :) przyda mi sie taki programik :) bo zawsze mialam z tym problemy. mam nadzieje ze teraz bedzie mi latwiej z tym programem
mkasiaz
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 02 marca 2014 13:28
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mkasiaz » czw, 27 marca 2014 13:53

właśnie kupiony został :P przyda się bo od 22 marca ruszyła firma!
Regis
Posty: 51
Rejestracja: sob, 04 sierpnia 2007 13:40
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: Regis » wt, 01 kwietnia 2014 13:45

Znowu pojawił się denerwujący problem. Od jakiegoś czasu po kilku/kilkunastu fakturach program zatrzymuje się i wywala "nie udało się skopiować pliku do folderu tymczasowego". Konieczne jest zresetowanie komputera. Smartsign z Certum podpisuje dokument normalnie więc sądzę, że błąd leży w oprogramowaniu R2F. Do tego wywala przy wydruku paragonów często "Range check error". Tu denerwujące jest tylko 30-40 sekund oczekiwania aż wyświetli komunikat w celu wznowienia wydruku. Drukarka już jest podpięta własnym kabelkiem do komputera bo przez usb hub to już wczytywanie stawek kończyło się tym komunikatem.
Najbardziej jednak denerwuje konieczność resetowania komputera przy wysyłce faktur elektronicznych.
ODPOWIEDZ