Błąd archiwizacji

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
wparszyk
Posty: 8
Rejestracja: śr, 16 marca 2016 9:22

Błąd archiwizacji

Post autor: wparszyk » śr, 16 marca 2016 9:40

Witam! Płatnik jest zainstalowany na tym samym serwerze co baza danych SQL 2008 R2. W ustawieniach jako serwer ustawiony jest typ (local) a mimo to nie można wykonać archiwizacji. Pojawia się komunikat: Cannot open backup device "ścieżka do folderu". Operating system error 5 (failed to retrieve text for this error. Reason: 15105). Baza R2 płatnika została utworzona w już istniejącym środowisku MS SQL gdzie są również inne bazy. Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
bs
 
Posty: 248
Rejestracja: pn, 22 grudnia 2008 15:00

Post autor: bs » śr, 16 marca 2016 13:59

Temat szeroki... należy sprawdzić:
- logowanie usługi SQL Server jako usługa systemowa
- uprawnienia do zapisu na dysku przez usługę i przez program R2płatnik (można uruchomić R2płatnik jako administrator)
- dostępne miejsce na dysku (jak i quoty)
- ustawienie ścieżki archiwizacji w programie ścieżki w ustawieniach zaawansowanych (menu Ustawienia - Środowisko - Zaawansowane - Archiwizacja)
<i>zanim zapytasz naciśnij F1</i>
wparszyk
Posty: 8
Rejestracja: śr, 16 marca 2016 9:22

Post autor: wparszyk » śr, 16 marca 2016 14:45

Usługa SQL jest usługą systemową. Pracuje na niej kilka innych baz. Miejsca na dysku jest wystarczająca ilość. Ścieżki archiwizacji w ustawieniach zaawansowanych nie można ustawić - pole nieaktywne ("Serwer na stacji roboczej").
wparszyk
Posty: 8
Rejestracja: śr, 16 marca 2016 9:22

Post autor: wparszyk » śr, 16 marca 2016 15:06

Program R2płatnik nie był w ogóle instalowany na serwerze z programem MS SQL 2008 R2. Był instalowany na innym komputerze w firmie i baza została utworzona "po sieci" właśnie na tym serwerze. Dopiero później zainstalowałem R2płatnika również na serwerze z bazą bo myślałem, że to pozwoli na archiwizację. Niestety nie pomogło...
Awatar użytkownika
bs
 
Posty: 248
Rejestracja: pn, 22 grudnia 2008 15:00

Post autor: bs » śr, 16 marca 2016 15:49

proszę odnaleźć plik rplatnik.ini - znajduje się 'obok' pliku wykonywalnego rplatnik.exe w folderze BIN ścieżki instalacyjnej programu

w tymże pliku powinny być dwa parametry:

Kod: Zaznacz cały

ArchServ=
ArchLocal=
powinny się odnosić do ścieżki na dysku serwera np:

Kod: Zaznacz cały

ArchServ=C&#58;\RESET2\Platnik.3xx\BACKUP
ArchLocal=C&#58;\RESET2\Platnik.3xx\BACKUP
może to być jakakolwiek ścieżka istniejąca na dysku byleby folder był pusty
<i>zanim zapytasz naciśnij F1</i>
wparszyk
Posty: 8
Rejestracja: śr, 16 marca 2016 9:22

Post autor: wparszyk » śr, 16 marca 2016 19:59

Poniżej zawartość pliku RPlatnik.ini. Rekord "Password" zmieniłem. Reszta bez zmian. Ścieżka istnieje i katalog jest pusty. Może to coś pomoże w analizie problemu.

[Katalog główny]
[Komunikaty]
5=0
[Inne]
WersjaDla=0
FirstStart=1
STD=1
RDDate=30-12-1899
SAP=0
[Baza danych]
Rodzaj=1
[SQL]
Baza danych=R2P_platnik_spoldzielnia
Serwer=(local)
Password=$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
PwdCd=1
Logowanie NT=1
Użytkownik=sa



[WMS2->(local)\RESET2]
MSDE=1
[WMS2->WMS2]
MSDE=0
ArchServ=C:\RESET2\Platnik\Platnik.3xx\BACKUP
ArchLocal=C:\RESET2\Platnik\Platnik.3xx\BACKUP
[Ogólne]
-625699657_LastUserName=ADMIN
[WMS2->(local)]
MSDE=0
ArchServ=C:\RESET2\Platnik\Platnik.3xx\BACKUP
ArchLocal=C:\RESET2\Platnik\Platnik.3xx\BACKUP
Awatar użytkownika
bs
 
Posty: 248
Rejestracja: pn, 22 grudnia 2008 15:00

Post autor: bs » czw, 17 marca 2016 8:50

wg pliku ini program loguje sie do bazy jako użytkownik windows
możliwe więc że:
-użytkownik nie ma uprawnień do robienia backupu na serwerze SQL
-program nie ma prawa do zapisu w folderze BACKUP

Proszę spróbować uruchomić program jako administrator (prawy przycisk myszy na skrócie - Uruchom jako administrator)
<i>zanim zapytasz naciśnij F1</i>
wparszyk
Posty: 8
Rejestracja: śr, 16 marca 2016 9:22

Post autor: wparszyk » czw, 17 marca 2016 11:16

Próbowałem również jako administrator. Zmieniałem też w ustawieniach bazy danych połączenie bez logowania się jako użytkownik Windows. Zmieniłem folder dla archiwum na inny dysk (może zapis na dysku systemowym jest niemożliwy). Nic nie pomaga. Trudny przypadek... Wciąż identyczny komunikat. Może jest jakiś inny sposób przeniesienia bazy danych na inny komputer?
wparszyk
Posty: 8
Rejestracja: śr, 16 marca 2016 9:22

Post autor: wparszyk » czw, 17 marca 2016 11:20

A co z tym plikiem bin.bak, który pojawia się w komunikacie o błędzie? Gdyby była możliwość załączyłbym zrzuty ekranu z ustawień płatnika. Czy jest taka możliwość?
Awatar użytkownika
bs
 
Posty: 248
Rejestracja: pn, 22 grudnia 2008 15:00

Post autor: bs » czw, 17 marca 2016 11:22

Podejrzewam, że zewnętrzne narzędzia do zarządzania bazą danych też mogą mieć problem z archiwizacją...

do zarządzania serwerem SQL jest kilka programów - ten od Microsfotu:
SQL Server Management Studio Express

i ja osobiście używam http://www.sqlmanager.net/products/mssql/manager/ w wersji Free
<i>zanim zapytasz naciśnij F1</i>
wparszyk
Posty: 8
Rejestracja: śr, 16 marca 2016 9:22

Post autor: wparszyk » czw, 17 marca 2016 11:29

Mam program do administracji bazą SQL, mogę wykonać backup bazy, odpiąć ją i podpiąć ponownie. Czy można to zrobić w ten sposób? oczywiście wolałbym to zrobić wg instrukcji ale nie wiem dlaczego w naszym przypadku nie daje się tego zrobić.
wparszyk
Posty: 8
Rejestracja: śr, 16 marca 2016 9:22

Post autor: wparszyk » czw, 17 marca 2016 12:13

Dziękuję za pomoc! Był problem z dwiema ścieżkami do plików programu R2płatnik. Temat zakończony.
ODPOWIEDZ