Elementy wzoru umowy o pracę

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
AgnieszkaKsiegowa
Posty: 6
Rejestracja: sob, 26 października 2019 8:31

Elementy wzoru umowy o pracę

Post autor: AgnieszkaKsiegowa » śr, 22 stycznia 2020 8:40

Dzień dobry, mam następujące pytanie - gdzie i co wpisać w umowie o pracę pracownika, żeby na wydruku oprócz kwoty wynagrodzenia pojawiało się "brutto miesięcznie". Tzn. wynagrodzenie - 2.600 zł brutto miesięcznie (obecnie pojawia się tylko kwota, czyli "2.600 zł"). Mamy pokontrolne zalecenie inspekcji pracy, żeby wyraźnie w umowie precyzować, jakiego okresu dotyczy wynagrodzenia i czy jest to kwota brutto czy netto, więc sama kwota nie wystarcza.

Czy jest możliwość, żeby było też podane wynagrodzenie słownie?

Brakuje również w wydruku informacji o podstawie prawnej wynagrodzenia. Czy wzorzec podstawowy można modyfikować, czy jak inaczej wprowadzić w/w zmiany?
Awatar użytkownika
KrystianSz
 
Posty: 111
Rejestracja: wt, 28 listopada 2017 14:33
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Elementy wzoru umowy o pracę

Post autor: KrystianSz » śr, 22 stycznia 2020 16:41

Decyzja PIP trochę dziwi, jaką podstawę prawną podał inspektor? Co do edycji to po wejściu w ustawienia > makiety dokumentów, można dodać nową makietę na podstawie makiety standardowej. pod F1 jest dostępna pomoc kontekstowa dla okna edycji makiet.
AgnieszkaKsiegowa
Posty: 6
Rejestracja: sob, 26 października 2019 8:31

Re: Elementy wzoru umowy o pracę

Post autor: AgnieszkaKsiegowa » czw, 23 stycznia 2020 20:11

Podstawy prawnej nie podano, dlatego było to jedynie zalecenie pokontrolne w protokole, a nie zastrzeżenie czy naruszenie przepisów. Tym niemniej ustnie kontrolująca wyjaśniła, że brak jednoznacznego określenia, czy jest to wynagrodzenie za miesiąc, za tydzień czy za inny okres, może rodzić podstawy do sporu sądowego. Tak samo brak informacji, czy kwota jest brutto czy netto - pracownik może np. domniemać, że kwota w umowie to netto. Inspekcja pracy różnych niuansów się czepia. Za przykład mogę też podać sposób określenia wynagrodzenia w umowie - wg wyjaśnień prawników czy ekspertów z czasopism z zakresu kadr i płac wynika, że żeby nie pisać co rok aneksu przy zmianie wynagrodzenia minimalnego, można w umowie napisać, że przysługuje wynagrodzenie "na poziomie wynagrodzenia minimalnego w rozumieniu ustawy..." Tak mieliśmy i to też w zaleceniach wskazano do zmiany, bo "pracownik powinien mieć jasno określoną wysokość wynagrodzenia, bez konieczności poszukiwania przepisów prawnych ustalających wynagrodzenie minimalne na dany rok".
ODPOWIEDZ