wynagrodzenie po zmarłym pracowniku

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
Grażula
Posty: 77
Rejestracja: wt, 28 listopada 2006 18:00

wynagrodzenie po zmarłym pracowniku

Post autor: Grażula » pn, 02 listopada 2009 13:34

Po zmarłym pracowniku pozostało niewypłacone wynagrodzenie. Muszę sporządzić listę i wypłacić je żonie pracownika. Wynagrodzenie jest opodatkowane ( bez ZUS ) . Powinnam wystawić PIT 11 (wiersz 8 Prawa autorskie i inne prawa, o których mowa w art.18 ustawy), a w PIT 4R powinna wystąpić pobrana zaliczka w wiersz 9 Zaliczki na podatek pobrane od świadczeń z tytułu działalności określonej w art.13 pkt 2 i 4-9 oraz art.18 ustawy. Jak należałoby sporządzić taką listę płac, żeby w PIT 11 pokazało prawidłowo ?
Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 61
Rejestracja: śr, 12 września 2007 12:13
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Mirek » wt, 03 listopada 2009 9:54

Dlaczego Pani uważa, że wynagrodzenie po zmarłym pracowniku powinno wchodzić do 8 wiersza, a nie do Innych źródeł. Jakiś urząd skarbowy każe w ten sposób interpretować przepisy???
W programie do wiersza 8 w PIT-cie 11 można definiować składniki ale z 50% kosztami uzyskania przychodu.
Grażula
Posty: 77
Rejestracja: wt, 28 listopada 2006 18:00

Post autor: Grażula » wt, 03 listopada 2009 13:50

wynagrodzenia te traktuje się jako (art. 63 KP) prawa majątkowe i są opodatkowane jako prawa majątkowe z art.18 ustawy o PIT a wiersz 8 w PIT 11 mówi o tym.
szczepan
Posty: 57
Rejestracja: pt, 01 lutego 2008 11:21

Post autor: szczepan » wt, 03 listopada 2009 14:05

Przychód z tytułu wypłaty należnego wynagrodzenia po zmarłym pracowniku jest w takim przypadku przychodem, który wynika z praw majątkowych zgodnie z dyspozycją art. 10 ust. 1 pkt 7 i art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn.: Dz.U z 2000 r. nr 14, poz. 176 ze zm., dalej: updof).
czugala
Posty: 70
Rejestracja: pt, 22 kwietnia 2005 14:27
Kontakt:

Post autor: czugala » czw, 05 grudnia 2013 14:21

Może się przydać, wyjaśnione czarno na białym:
http://www.kadry.abc.com.pl/czytaj/-/ar ... pracowniku

Może się doczekamy zmiany w programie, aby można było zrobić listę z przychodami z praw majątkowych, a potem aby te dane "wskoczyły" w odpowiednie miejsce do PIT-11 i PIT-4R.
KociaMama
Posty: 1
Rejestracja: pt, 27 stycznia 2017 13:11

Post autor: KociaMama » pt, 27 stycznia 2017 13:12

Po kilku latach w programie nadal nie ma takiej opcji...
marhew
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 11 stycznia 2015 0:19

Post autor: marhew » pt, 17 lutego 2017 1:36

Może ktoś z Twórców zainteresowałby się tym bo i ja mam ten sam problem.. i to w wersji PRO..
KAROLINA FISAHN
Posty: 110
Rejestracja: śr, 17 sierpnia 2016 9:59

rozwiązanie problemu

Post autor: KAROLINA FISAHN » śr, 07 czerwca 2017 11:51

Mam taką samą sytuację. Zmarł pracownik. Mam do wypłacenia zasiłek odprawę pośmiertną i ekwiwalent za urlop. Jak to zrobić?
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 567
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: rozwiązanie problemu

Post autor: NA » wt, 27 czerwca 2017 12:45

Odpowiednią definicję listy można zrobić wybierając w menu programu definicje/definicje list płac, wybierając zielonym plusem szablon "Inne dochody", wpisać w nazwie swoją, dodać na pierwszej pozycji od góry dodatkowe pole systemowe o nazwie "prawa majątkowe", zatwierdzić przyciskiem OK. Na liście płac wpisujemy samodzielnie kwotę do rozliczenia.
ODPOWIEDZ