Wprowadzenie środka trwałego do R2księgi

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
rudi102
Posty: 17
Rejestracja: wt, 06 marca 2012 15:18

Wprowadzenie środka trwałego do R2księgi

Post autor: rudi102 » śr, 11 grudnia 2013 13:47

Mam pytania:
1. Jaką datę przyjęcia podaję w przypadku przeniesienia danych firmy i środków trwałych z innej aplikacji?
2. Gdzie wpisuję dotychczasowe umorzenie?
Taka sugestia:
Brakuje mi takiej pozycji jak : Data rozpoczęcia obliczania amortyzacji w programie. - miałoby to znaczenie dla osób które przesiadają się z innego oprogramowania na państwa program.

Z góry dziękuję za udzielone odpowiedzi
Awatar użytkownika
Elzbam
 
Posty: 141
Rejestracja: pn, 15 lipca 2013 11:17
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Elzbam » czw, 12 grudnia 2013 9:27

Środek trwały częściowo zamortyzowany wprowadzamy do programu z rzeczywistą datą przyjęcia. Następnie dokonujemy odpisów za okres, w którym środek był amortyzowany poza programem R2księga a w tym celu wystarczy w oknie właściwości (F4) odznaczyć pole „Tylko bieżący rok” i ustawić się na ostatnim miesiącu za który mamy zrobić opis. W kolejnych miesiącach prowadzenia ewidencji w R2księga poza odpisem tworzymy jeszcze dw i wprowadzamy do księgi.
Uwaga: Jeżeli suma odpisów dokonanych poza programem różni się o kilka groszy od sumy wyliczonej przez nasz program (wynika to z zaokrągleń) to powstałą różnicę wprowadzamy do ostatniego odpisu nieksięgowanego w R2księga.
ODPOWIEDZ