zakup środka trwałego a rejestr VAT
zakup środka trwałego a rejestr VAT
Jak poprawnie zaksięgować Fakturę zakupową środka trwałego by zakup był wykazany w nabyciu środka trwałego w deklaracji vat a nie w nabyciu pozostałych towarów.
Proszę o szybka i jasną odpowiedź
Z góry bardzo dziękuje
Proszę o szybka i jasną odpowiedź
Z góry bardzo dziękuje
Dla R2fk:
Dla księgowania na grupie 0:
1. Najpierw wchodzimy w Plan kont => wybieramy konto Środki trwałe ( 010 domyślnie ) => z prawej strony karta "Razem" => pojawia się obszar Przegląd danych, na dole w zakładce "Konto" zaznaczamy [v] Zakup środków trwałych
2. Dalej już standard, wchodzimy w księgę handlową, dodajemy nowy "Z- zakup krajowy", w wyświetlonym obszarze ''Przegląd danych'':
- Rejestr: Zakup środków trwałych
- poniżej, na karcie "Pozycje": Konto => "010-x - środki trwałe"
Pozostałe dane uzupełniamy adekwatnie do potrzeb, powinno działać
Dla księgowania na grupie 3:
Wchodzimy w księgę handlową, dodajemy nowy "Z- zakup krajowy", w wyświetlonym obszarze ''Przegląd danych'':
- Rejestr: Zakup środków trwałych
- poniżej, na karcie "Pozycje": Konto => "301 - ROZLICZENIE ZAKUPU"
- wchodzimy w kartę "Rozliczenie VAT", po czym pod tabelką zaznaczamy [v] Korekta VAT
W tym momencie tabelka z wyszarzonej zmienia się na białą, czyli można modyfikować w niej dane:
>>kolumna "Rodzaj"=> zmieniamy "zakup" na "zakup śr. trw."
Pozostałe dane uzupełniamy j/w - adekwatnie do potrzeb, przy zatwierdzaniu może pojawić się zapytanie "Na tym dokumencie nie ma pozycji o rodzaju śr. trw.! Kontynuować?" -> klikamy oczywiście "Tak"
Dla R2Księga:
Klikamy przycisk "Księga", dodajemy nowy "Z- zakup krajowy"
po prawej (Przegląd danych - Z - ZAKUP KRAJOWY): w Karcie "Pozycje" / Kolumna wybieramy "ST -środki trwałe".
Dla księgowania na grupie 0:
1. Najpierw wchodzimy w Plan kont => wybieramy konto Środki trwałe ( 010 domyślnie ) => z prawej strony karta "Razem" => pojawia się obszar Przegląd danych, na dole w zakładce "Konto" zaznaczamy [v] Zakup środków trwałych
2. Dalej już standard, wchodzimy w księgę handlową, dodajemy nowy "Z- zakup krajowy", w wyświetlonym obszarze ''Przegląd danych'':
- Rejestr: Zakup środków trwałych
- poniżej, na karcie "Pozycje": Konto => "010-x - środki trwałe"
Pozostałe dane uzupełniamy adekwatnie do potrzeb, powinno działać
Dla księgowania na grupie 3:
Wchodzimy w księgę handlową, dodajemy nowy "Z- zakup krajowy", w wyświetlonym obszarze ''Przegląd danych'':
- Rejestr: Zakup środków trwałych
- poniżej, na karcie "Pozycje": Konto => "301 - ROZLICZENIE ZAKUPU"
- wchodzimy w kartę "Rozliczenie VAT", po czym pod tabelką zaznaczamy [v] Korekta VAT
W tym momencie tabelka z wyszarzonej zmienia się na białą, czyli można modyfikować w niej dane:
>>kolumna "Rodzaj"=> zmieniamy "zakup" na "zakup śr. trw."
Pozostałe dane uzupełniamy j/w - adekwatnie do potrzeb, przy zatwierdzaniu może pojawić się zapytanie "Na tym dokumencie nie ma pozycji o rodzaju śr. trw.! Kontynuować?" -> klikamy oczywiście "Tak"
Dla R2Księga:
Klikamy przycisk "Księga", dodajemy nowy "Z- zakup krajowy"
po prawej (Przegląd danych - Z - ZAKUP KRAJOWY): w Karcie "Pozycje" / Kolumna wybieramy "ST -środki trwałe".
W poprzednim programie księgowałem Vat naliczony przy zakupie ŚT na koncie 224-02, Vat od pozostałych zakupów na koncie 224-01. W r2fk widzę tylko jedno miejsce, gdzie można podać konto do księgowania Vat naliczonego przy zakupach - "Ustawienia/Ustawienia kont/Podatki" - i nie ma tam możliwości rozksięgowania VAT od ŚT i od zakupów pozostałych.
Czy można w r2fk zdefiniować w inny sposób księgowanie VAT-u na dwa konta?
Czy można w r2fk zdefiniować w inny sposób księgowanie VAT-u na dwa konta?