Faktura w kwocie 0 zł a system księgowania.

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
lgorek
Posty: 234
Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54

Faktura w kwocie 0 zł a system księgowania.

Post autor: lgorek » czw, 26 kwietnia 2018 14:14

Witam,

Mam taką sytuację a może i problem, ale zaczynając od początku mam podatnika gdzie 80% faktur zakupowych w miesiącu jest na 0zł, podatnik ma jeden segregator na miesiąc. Przez co księgowanie ich w R2księga to trochę męczarnia.

Ponieważ program kilkukronie nas zapyta wcześniej czy ma zapisać fakturę na 0zł.

Proces wprowadzania kwoty nowego dokumentu w R2księga, gdy mam zerową fakturę wygląda tak:

Kwota ogółem - wpisuje 0 wyskakuje ładnie 0,00

Netto - wpisuje 0 wyskakuje 0,00

Nie wiem dlaczego automatycznie nie zostaje obliczona wartość vat i brutto na 0zł,

2x enter aby przejść dalej i wyskakuje komunikat

Kod: Zaznacz cały

Nieokreślone pola w POZYCJI wpisu - Brutto
Kontynować ?
Daje TAK ponieważ, czy mamy wpisane brutto później i tak wyskoczy nowe okno.

Zatwierdzam dokument:
Standardowe okno daje TAK:

I tutaj wyskakuje nowe okno:

Kod: Zaznacz cały

Nieokreślone pola w oknie KSIĘGA PRZYCHODÓW  I ROZCHODÓW:
- Przychód 
- Rozchód
Kontynuować ?
Jak nie ma wartości przychód rozchód jest kwota 0zł np dla zakupów towarów.

Daje TAK i dopiero mamy zaksięgowany dokument jednak to nie problem.


Na wydrukach są puste pozycje, czyli jak jest wydruk kpir lub vat tam jest pusto, brak zer.

Czy Reset2 może zmienić w programie że 0 jest też liczą i należy uwzględnić ją przy wydrukach jak również przy obliczeniu vat i brutto. Rozumiem gdybym zostawił puste pola podczas wprowadzania dokumentu, ale ja wpisuje zero i oczekuje od programu że zapisze wartość 0 a nie puste pole.
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: sławek » pt, 27 kwietnia 2018 8:39

Zobaczymy co da się zrobić w temacie.

Proszę jednak pamiętać, że naczelna zasada w przypadku kontaktów z urzędem skarbowym czy poprzez deklaracje podatkowe, czy przez wydruki / JPK stanowi, że rubryki bez wypełnionej wartości traktowane są jako rubryki z wartością zero.
Ewentualna zmiana miałaby więc znaczenie jedynie estetyczne a nie merytoryczne.
lgorek
Posty: 234
Rejestracja: śr, 28 lutego 2018 15:54

Post autor: lgorek » czw, 10 maja 2018 12:05

Sławku tak wiem, że dla US "0" nie musi być ale na niektórych formularzach jest to wymagane i jest to dla mnie trochę chorę, w przypadku GUS wymagają zera, a w ZUS jest to różnie.


Jednak gdy wizualnie sprawdzamy wydruki puste pole oznacza że coś jest nie tak a zero to przynajmniej dla mnie oznacza że wartość wprowadzona w programie była "0" przez co wiem że wszystkio się zgadza.
ODPOWIEDZ