Strona 1 z 1
R2księga niepoprawny plik JPK
: wt, 08 stycznia 2019 18:48
autor: bobanr
Witam.
Nie wiem z czym jest to związane ale wygenerowany przez program plik JPK za miesiąc grudzień nie jest przyjmowany w trakcie próby podpisania profilem zaufanym. Podczas wskazywania pliku do zaimportowania zwracany jest błąd, iż jest to niewłaściwy plik.
Czy ktoś jeszcze ma taki problem?
: śr, 09 stycznia 2019 22:47
autor: LeszekB
Potwierdzam dokładnie ten sam problem. Wygenerowany plik z JPK jest odrzucany.
: czw, 10 stycznia 2019 6:11
autor: bobanr
Dodam tylko, że ten sam plik wysłany za pośrednictwem Klient JPK 2.0 został wysłany bez uwag. Pytanie tylko jak z odczytem po stronie US.
: czw, 10 stycznia 2019 8:18
autor: sławek
Potwierdzamy to my, a także inni producenci oprogramowania księgowego.
Od nowego roku pojawiły się problemy z wysyłką danych za pomocą platformy obywatel.gov.pl
Pliki przygotowane w programach księgowych można jednak w dalszym ciągu wysyłać przez inną oficjalną platformę epuap.gov.pl
Sposób wysyłki krok po kroku pokazany jest m.in. na
przygotowanym przez nas filmie
Czekamy również z niecierpliwością na odpowiedź ze strony obywatel.gov.pl na nasze pytanie dotyczące działania tej platformy.
: pt, 11 stycznia 2019 11:02
autor: sławek
Nasza cierpliwość została nagrodzona odpowiedzią z serwisu platformy obywatel.gov.pl
Problem został przez nich usunięty, co potwierdzają nasze testy.
Obecnie można więc korzystać zarówno z wysyłki JPK przy użyciu profilu zaufanego, jak i - o czym przypominamy osobom fizycznym prowadzącym działalność - przy użyciu danych autoryzujących (kwota przychodu z deklaracji PIT-36 / PIT-36L / PIT-28 za rok 2017).