www.reset2.pl • Ułatwienia przy wprowadzeniu dokumentów.
Strona 1 z 1

Ułatwienia przy wprowadzeniu dokumentów.

: czw, 17 stycznia 2019 13:56
autor: MilVat
Witam,

Mam pytanie czy w celu szybszego wprowadzania dokumentów da radę ukryć ,któreś z trzech pól dat czy pole "Kwota Ogółem " ?

Dodatkowo sugestia, podczas wprowadzania kontrahenta w polu księgowania faktur w formie NIPu , czesto okazuje się ,że tego NIPu nie mamy w bazie więc klikając INSert wyskakuje okienko do wprowadzeniu NIPu w GUS.
Fajnei jak by NIP już wprowadzony wcześniej był domyślnie już kopiowany w oknie GUS.

Dziękuje.

: pt, 18 stycznia 2019 15:17
autor: sławek
1. Księgowanie przechodzi przez wszystkie istotne pola; nawet przez takie, który używane są jedynie raz na 5 księgowań. Nie ma możliwości ukrycia pól używanych rzadziej.

2. Pole wyszukiwania jest wspólne dla wszystkich parametrów identyfikujących kontrahenta, od NIPu po numer lokalu. Tym samym automatyczne przenoszenie ostatnio wpisanej frazy do okna wyszukiwania w GUS większości użytkowników mogłoby bardziej zaszkodzić niż pomóc.

: wt, 05 lutego 2019 14:36
autor: Biznesplus
szkoda, bo w 99% u nas szukamy firmy głównie po NIPie bo tak jest najpewniej i to by ułatwiło sprawę...

To moze jakiś skrypt wykrywający numer nip (10 cyfr) i wpisujący go do GUS?

Ja bym, jeszcze dołożył propozycję aby księgujac firmę która nie ma statusu aktywnego "podatnik vat" automatyczie zaznaczac pole "ksiegowanie bez vat", bo obecnie przelatując enterem z pola opis od razu wskakuje na numer konta i trzeba myszką zaznaczać...

: śr, 06 lutego 2019 10:07
autor: sławek
W drugim przypadku sugerujemy przypisanie do kontrahenta stawki vat% - np aby uzyskać opisany przez Pana efekt.
Dzięki temu przy księgowanym dokumencie automatycznie zaznacza się opcja "Bez VAT (tylko księgowanie)".