www.reset2.pl • brak połączenia z bazą
Strona 1 z 1

brak połączenia z bazą

: sob, 09 lutego 2019 18:05
autor: jaga
Witam.
Od wielu lat pracuję na R2Platnik, teraz szukam programu księgowego, zainstalowałam wersje testową FK, chciałam poznać możliwości , ale poległam już na początku pojawia się komunikat: "Nie można utworzyć bazy danych. Baza już istnieje lub niewłaściwe parametry połączenia"

gdzie robię błąd?

: pn, 11 lutego 2019 9:59
autor: sławek
Proszę upewnić się, że program tworzy bazę danych tam, gdzie powinien.

Najłatwiej to sprawdzić porównując dane z R2płatnikiem w następujący sposób:

- w programie R2płatnik proszę wejść w Zbiory - Narzędzia - Zmiana Bazy danych (późniejsze opuszczenie tego okna następuje przez opcję "Powrót")
- sprawdzamy informację o serwerze, użytkowniku oraz długość hasła

- uruchamiamy program R2fk/R2księga
- w oknie tworzenia bazy danych upewniamy się, że parametry (serwer, użytkownik, długość hasła) są takie same jak w programie R2płatnik

Jeśli opcje w obu oknach są inne - sugerujemy kontakt telefoniczny z działem serwisu - spróbujemy podpowiedzieć co można sprawdzić.

: pn, 18 lutego 2019 15:16
autor: jaga
sprawdziłam. wszystko jest tak samo. R2 płatnik jest na innym komputerze (w innej pracy) a R2fk probuje zainstalować na innym. ściągnęłam dzisiaj demo na kompa z zainstalowanym Rplatnikiem i wszystko śmiga. Z tego wniosek że problem tkwi w kompie w drugiej pracy. Możliwe że Windows8 blokuje coś?

: śr, 20 lutego 2019 9:41
autor: Inez
Najprawdopodobniej na komputerze nie zainstalował się Serwer SQL. Należy to sprawdzić w usługach Windowsa (poprzez pasek wyszukiwania znaleźć Usługi lub Usługi lokalne) i upewnić się, że usługa o nazwie Serwer SQL (RESET2) jest zainstalowana i działa. Jeśli jej nie ma, należy sprawdzić czy w systemie Windows nie czekają do pobrania jakieś aktualizacje, jeśli czekają to je wykonać i zrestartować komputer. Następnie wykonać jeszcze raz instalację naszego programu wybierając opcję Szczegółowa i zaznaczając wyłącznie SQL Serwer. Dopiero gdy serwer będzie zainstalowany w systemie i usługa serwera będzie działać możliwe będzie utworzenie na nim bazy danych.
W razie dalszych problemów zachęcamy do kontaktu telefonicznego z serwisem.

: pt, 22 lutego 2019 20:33
autor: jaga
jest zainstalowany i działa. Ale w dalszym ciągu mam ten sam komunikat.
Powoli tracę cierpliwość, chciałam byc Waszym klientem ale chyba odpuszczę sobie

: pn, 25 lutego 2019 8:03
autor: Inez
Prosimy zatem o kontakt z serwisem pod numerem 71/38-28-701.