www.reset2.pl • Leasing UE a samochód osobowy w euro
Strona 1 z 1

Leasing UE a samochód osobowy w euro

: pn, 11 lutego 2019 17:04
autor: lgorek
Witam,
Mam problem ponieważ chyba nikt nie sprawdzał działania tej funkcji w przypadku waluty innej niż złotówki.

Jak wprowadzić leasing/koszty samochodu osobowego wg nowego sposobu (F4) tak by został przeliczony odpowiedniu kurs euro oraz vat i koszty. Bo w tym momencie jest to nie możliwe.

Dodam że jest to nabycie wewnątrzwspólnotowe i wprowadzam dokument jako "N".

Sprawdziłem kilka możliwości i program chyba ma błędy w obliczeniach.

U mnie kwota to 750€ co w przeliczeniu wychodzi 3.225zł

W przypadku waluty nie ma możliwości wprowadzenia faktury kosztów pojazdu osobowego w innej walucie nawet jak mamy zdefiniowaną walutę jako euro. Program automatycznie zaliczy koszty F4 jako zł.

No to jedziemy dalej jak sam nie policzy to dajmy mu to samu już w złotówkach i problem pojawia się następny. Gdy podamy kwota ogółem 3.225zł następnie damy F4 i aby sam wiliczył okazuje się że na czerwono jest -370,88zł.

Czy można otrzymać odpowiedź jak poprawie wykonać księgowanie takiej faktury ? bez potrzeby przeliczenia na zł.

: wt, 12 lutego 2019 13:05
autor: sławek
Jak Pan słusznie zauważył automat z rozliczeniem samochodów pozwala na razie na wprowadzanie kwot złotówkowych.

Nie udało się nam zaobserwować problemów z nieprawidłowymi wartościami przy WNT - ani przy walutowym, ani przy złotówkowym.
Ewentualne kwoty na czerwono w przeprowadzonych przez nas próbach wynikały z różnic zaokrągleń poszczególnych wierszy zapisu (ale były to kwoty rzędu 2 złotych).

hmm

: wt, 12 lutego 2019 17:52
autor: lgorek
Tak to u mnie wygląda

Obrazek

hmm

: wt, 12 lutego 2019 17:54
autor: lgorek
Tak to u mnie wygląda

Obrazek

: śr, 13 lutego 2019 12:34
autor: sławek
Potwierdzam, na wariancie rozliczenia KPiR program błędnie prezentuje wartość różnicy.
W jednej z najbliższych informacji postaramy się dostosować program tak, aby kwota ogółem nie wykazywała w opisanej sytuacji różnicy.

Dziękujemy za zgłoszenie.