Problem z wysyłką JPK_VAT - zmiany Ministerstwa Finansów

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Problem z wysyłką JPK_VAT - zmiany Ministerstwa Finansów

Post autor: sławek » pt, 23 sierpnia 2019 10:06

Przekazujemy za źródłem, tj. stroną MF informację, o zakończeniu prac związanych z bramką JPK_VAT, która w dość krytycznym terminie została zamknięta przez Ministerstwo z powodu zmian (nowy certyfikat klucza publicznego, udostępniany przez MF).

MF informuje, że aby korzystać z wysyłki danych należy "(...) należy dokonać załadowania wyżej wymienionego certyfikatu do aplikacji, zgodnie z podręcznikiem użytkownika, str.41, poprzez funkcjonalność: „Narzędzia -> Zarządzanie certyfikatami i kluczami symetrycznymi -> Załaduj certyfikat z pliku -> Otwórz i po wskazaniu pobranego wcześniej certyfikatu -> Zapisz certyfikat do bazy"

Nowy certyfikat, który należy w w/w sposób wgrać na stanowisku roboczym oraz pełna treść komunikatu dostępne są pod tym linkiem
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Problem z wysyłką JPK_VAT - zmiany Ministerstwa Finansów

Post autor: sławek » pn, 26 sierpnia 2019 9:26

Po zmianach wprowadzonych przez Ministerstwo Finansów w dniu 23.08.2019 do wysyłki JPK_VAT używany jest nowy klucz publiczny.

UWAGA: Wszystkich tych, których swoje pliki JPK_VAT wysyłali od piątku, 23.08.2019 i do tej pory nie otrzymali potwierdzenia UPO prosimy o pobranie aktualizacji programu z dnia 26.08.2019

Wydaje się, że po aktualizacji Użytkownicy naszych programów zmuszeni będą ponownie wysłać JPK_VAT i pobrać UPO.
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Problem z wysyłką JPK_VAT - zmiany Ministerstwa Finansów

Post autor: sławek » pn, 26 sierpnia 2019 14:35

Po trzech dniach wydaje się że i Ministerstwo dostrzegło problem.

W poniższym komunikacie MF informuje, że dla dokumentów wysyłanych od piątku do dnia dzisiejszego w przypadku przedłużającego się braku zmiany statusu ze 120 - konieczne będzie ponowne wysłanie JPK_VAT (oczywiście pamiętając o uprzednim pobraniu aktualizacji).

Od naszych Użytkowników otrzymujemy również sygnały o zmianie statusu "starych" plików JPK_VAT na 412. I w tym wypadku konieczne będzie ponowne wysłanie JPK_VAT.

Czas oczekiwania na otrzymanie prawidłowego UPO wynosi solidne 3 godziny. Niestety, nie otrzymaliśmy sygnału, by potwierdzenia docierały choć minutę wcześniej.
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Problem z wysyłką JPK_VAT - zmiany Ministerstwa Finansów

Post autor: sławek » wt, 27 sierpnia 2019 10:29

Pojawiło się półoficjalne stanowisko MF dotyczące problemów z wysyłką JPK_VAT.

Jak pisze w swoim tweecie Pan Rzecznik, Ministerstwo Finansów nie zamierza wyciągać konsekwencji wobec tych, którzy JPK_VAT złożyli po terminie.

Stanowisko półoficjalne dlatego, że oficjalnej informacji na stronach mf.gov.pl na razie się nie doczekaliśmy, a do tego wiceszef KAS radzi, że aby uniknąć kary należy złożyć do swojego urzędu skarbowego wyjaśnienie przyczyn wysyłki po terminie.
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Problem z wysyłką JPK_VAT - zmiany Ministerstwa Finansów

Post autor: sławek » wt, 27 sierpnia 2019 15:41

Ministerstwo Finansów oficjalnie ogłosiło, że w przypadku złożenia JPK_VAT za m-c 07/2019 po terminie urzędnicy odstąpią od wymierzania kar.

Warunkiem jest przesłanie plików JPK_VAT do 02.09.2019.
ODPOWIEDZ