Brak połączenia z bazą

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
brprofit2021
Posty: 6
Rejestracja: pn, 08 marca 2021 9:26

Brak połączenia z bazą

Post autor: brprofit2021 » czw, 09 listopada 2023 9:01

Dzień dobry,

wczoraj księgowałam w programie normalnie i wszystko działało, natomiast dzisiaj rano pojawił się błąd (w załączniku). Wchodząc w narzędzia i zmiana bazy danych nie mogę wpisać bazy. Co w takim przypadku można zrobić?
Załączniki
SQL Server (Reset 2).png
SQL Server (Reset 2).png (96.43 KiB) Przejrzano 4672 razy
błąd.png
błąd.png (47.94 KiB) Przejrzano 4672 razy
Awatar użytkownika
JSz
 
Posty: 114
Rejestracja: śr, 31 maja 2017 14:13
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Brak połączenia z bazą

Post autor: JSz » pt, 10 listopada 2023 10:56

W zgłoszonym problemie należy:
1. Akceptując komunikat błędu przyciskiem ok, powinien otworzyć się program, ale nie połączony z bazą danych. W zbiory->narzędzia->zmiana bazy danych, wybieramy dostępny serwer z listy.
niepołaczony.png
niepołączony z bazą danych
niepołaczony.png (8.56 KiB) Przejrzano 4610 razy
2. Jeśli program nie otworzył się w postaci, jak na ilustracji wyżej, to proszę odszukać folderze instalacyjnym programu (domyślna ścieżka to dysk C:\RESET2\Fk.10xx\BIN) plik o nazwie R2firma.ini.
Plik można otworzyć za pomocą notatnika. Przed zmianami w pliku proszę wykonać jego kopię.
W sekcji [SQL] pozostawiamy pustą informację o serwerze
R2firma.png
plik R2firma.ini
R2firma.png (1.46 KiB) Przejrzano 4610 razy
Zapisujemy plik i jeszcze raz uruchamiamy program, po komunikacie błędu wykonujemy 1 krok.
brprofit2021
Posty: 6
Rejestracja: pn, 08 marca 2021 9:26

Re: Brak połączenia z bazą

Post autor: brprofit2021 » pn, 13 listopada 2023 9:15

Otwiera się program, ale nie można wybrać bazy .
A w folderze BINI nie ma pliku R2firma.ini.
brprofit2021
Posty: 6
Rejestracja: pn, 08 marca 2021 9:26

Re: Brak połączenia z bazą

Post autor: brprofit2021 » pn, 13 listopada 2023 9:16

pokazuje się taki błąd
Załączniki
Błąd 2.png
Błąd 2.png (18.91 KiB) Przejrzano 4582 razy
Awatar użytkownika
JSz
 
Posty: 114
Rejestracja: śr, 31 maja 2017 14:13
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Re: Brak połączenia z bazą

Post autor: JSz » pn, 13 listopada 2023 12:50

błąd oznacza, że logujemy się złym użytkownikiem/hasłem do serwera.

Proszę o sprawdzenie konfiguracji:
zmiana bazy danych.png
zmiana bazy danych.png (10.94 KiB) Przejrzano 4569 razy
hasło domyślne dla użytkownika sa to www.RESET2.pl
ODPOWIEDZ