R2 Płatnik a Płatnik ZUS

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
Bożena
Posty: 52
Rejestracja: pt, 30 listopada 2018 9:10

R2 Płatnik a Płatnik ZUS

Post autor: Bożena » pn, 21 stycznia 2019 10:27

Czy r2 Płatnik )wersja 3.38) jest kompatibilny z nowym Płatnikem ZUS?
Awatar użytkownika
Staszek
 
Posty: 107
Rejestracja: wt, 26 października 2010 15:05
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Staszek » pn, 21 stycznia 2019 15:14

Najnowsza aktualizacja na początku lutego będzie zgodna z nowym Płatnikiem ZUS.
Bożena
Posty: 52
Rejestracja: pt, 30 listopada 2018 9:10

Post autor: Bożena » pn, 21 stycznia 2019 15:39

Dziękuję za informację, w takim razie czekam :)
kant80
Posty: 39
Rejestracja: śr, 09 stycznia 2019 10:31

Post autor: kant80 » wt, 22 stycznia 2019 7:05

nie wiem czy to jest związane z aktualizacją ale wczoraj przy przerzucaniu raportu za styczeń z identyfikatorem 01 01 2019 wyskoczył mi błąd krytyczny "Sprawdź, czy numer identyfikatora został poprawnie wpisany. Dokument rozliczeniowy z podanym lub wyższym identyfikatorem został już przekazany do ZUS. Nie należy przekazywać ponownie dokumentu za ten sam okres rozliczeniowy z tym samym numerem."
Nie wysyłałam jeszcze nic w 2019, ten błąd wychodzi mi przy weryfikowaniu RSA i RCA a na DRA jest ok
mam już nową wersję Płatnika
Mała
Posty: 37
Rejestracja: śr, 16 listopada 2011 12:35

Post autor: Mała » pn, 04 lutego 2019 17:26

Płatnik ma funkcję Import bazy danych z Płatnika ZUS.

Myślałam, że ułatwię sobie pracę i przy otwieraniu nowej firmy nie będę musiała wpisywać ręcznie pracowników ale kiedy chciałam zaimportować te dane to wyskoczył mi komunikat, że wszystkie dane zostaną bezpowrotnie utracone kiedy to zrobię.

Ktoś może mi wyjaśnić jak ta opcja działa? :)
Awatar użytkownika
TomekL
 
Posty: 165
Rejestracja: czw, 24 sierpnia 2017 9:40
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: TomekL » wt, 05 lutego 2019 8:33

Dzień dobry

Najprościej mówiąc ta opcja tworzy bazę w stosunku 1:1 z tym co jest w Płatniku zus a tam nie można "oddzielić" sobie konkretnej firmy. Można teoretycznie "spreparować" sobie bazę w Płatniku zus z odpowiednimi firmami, ale ze względu na różne identyfikatory firm w obu programach ta opcja jest wykorzystywana w ostateczności.
Reasumując opcję wykorzystuje się na początku pracy importując na czystą bazę R2 Płatnika bazę z Płatnika zus.
Mała
Posty: 37
Rejestracja: śr, 16 listopada 2011 12:35

Post autor: Mała » wt, 05 lutego 2019 9:36

Rozumiem, czyli nie wykorzystam tego do importu nowej firmy aby dołożyć ją do bazy danych R2Płatnika.

Ja zrobiłam sobie archiwum w Płatniku ZUS tylko tej firmy, którą chciałam dołożyć do R2Płatnik ale to niczego nie zmienia, bo jeśli dobrze rozumiem, wtedy w R2Płatnik wykasowało by mi wszystkie firmy, które mam i została by tylko ta jedna, którą bym zaimportowała.

Jeśli tak, to może czas pomyśleć jak firma Reset może to usprawnić, bo w biurze rachunkowym o wiele łatwiej jest zaimportować te dane niż wpisywać je ręcznie za każdym razem, kiedy przychodzi do nas nowa firma :)
Awatar użytkownika
TomekL
 
Posty: 165
Rejestracja: czw, 24 sierpnia 2017 9:40
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: TomekL » wt, 05 lutego 2019 12:29

Jeśli jest zrobiona baza z konkretnej firmy z Płatnika zus to TEORETYCZNIE można by pomyśleć o dokładaniu jej do bazy R2 Płatnika, ale PRAKTYCZNIE jak Pani w skrócie napisałem należy ręcznie kontrolować ten proces (bo jest opcja nie usuwania "nie kasuj istniejących danych" przy imporcie).
Nawet jak Pani zrobi archiwum to bez pewnej wiedzy odradzamy przeprowadzanie tego procedury. Niestety nie można też tego usprawnić (zrobić automatu), bo wynika to z różnicy w strukturze baz.
Paula1234
Posty: 1
Rejestracja: śr, 06 lutego 2019 10:47

Post autor: Paula1234 » śr, 06 lutego 2019 12:50

Dzień dobry, mam ten sam problem jak opisany powyżej, podczas importowania dokumentów do Płatnika ZUS za styczeń z identyfikatorem 01 01 2019 wyskakuje błąd krytyczny "Sprawdź, czy numer identyfikatora został poprawnie wpisany. Dokument rozliczeniowy z podanym lub wyższym identyfikatorem został już przekazany do ZUS. Nie należy przekazywać ponownie dokumentu za ten sam okres rozliczeniowy z tym samym numerem."

Czy mogłabym prosić o pomoc w rozwiązaniu tego problemu?
Awatar użytkownika
PiotrekJ
 
Posty: 42
Rejestracja: czw, 07 lutego 2019 12:37
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: PiotrekJ » pt, 08 lutego 2019 13:22

Paula1234 pisze:Dzień dobry, mam ten sam problem jak opisany powyżej, podczas importowania dokumentów do Płatnika ZUS za styczeń z identyfikatorem 01 01 2019 wyskakuje błąd krytyczny "Sprawdź, czy numer identyfikatora został poprawnie wpisany. Dokument rozliczeniowy z podanym lub wyższym identyfikatorem został już przekazany do ZUS. Nie należy przekazywać ponownie dokumentu za ten sam okres rozliczeniowy z tym samym numerem."

Czy mogłabym prosić o pomoc w rozwiązaniu tego problemu?
Dzień dobry,

Proszę sprawdzić w płatniku ZUS: Dokumenty>Dokumenty wysłane
czy dokument ma przypisany "identyfikator dokumentu". Cytowany przez Panią komunikat świadczy o istniejącym już dokumencie dlatego nie pozwala go wysłać ponownie. Proszę również sprawdzić czy ma pani aktualną wersję programy R2Płatnik.
W naszych wersjach programów XX.42 dokumenty wysyłane są bezproblemowo.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ