brak połączenia z bazą

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.
jaga
Posty: 48
Rejestracja: śr, 14 października 2009 13:48

brak połączenia z bazą

Post autor: jaga » sob, 09 lutego 2019 18:05

Witam.
Od wielu lat pracuję na R2Platnik, teraz szukam programu księgowego, zainstalowałam wersje testową FK, chciałam poznać możliwości , ale poległam już na początku pojawia się komunikat: "Nie można utworzyć bazy danych. Baza już istnieje lub niewłaściwe parametry połączenia"

gdzie robię błąd?
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 735
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 11:11
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: sławek » pn, 11 lutego 2019 9:59

Proszę upewnić się, że program tworzy bazę danych tam, gdzie powinien.

Najłatwiej to sprawdzić porównując dane z R2płatnikiem w następujący sposób:

- w programie R2płatnik proszę wejść w Zbiory - Narzędzia - Zmiana Bazy danych (późniejsze opuszczenie tego okna następuje przez opcję "Powrót")
- sprawdzamy informację o serwerze, użytkowniku oraz długość hasła

- uruchamiamy program R2fk/R2księga
- w oknie tworzenia bazy danych upewniamy się, że parametry (serwer, użytkownik, długość hasła) są takie same jak w programie R2płatnik

Jeśli opcje w obu oknach są inne - sugerujemy kontakt telefoniczny z działem serwisu - spróbujemy podpowiedzieć co można sprawdzić.
jaga
Posty: 48
Rejestracja: śr, 14 października 2009 13:48

Post autor: jaga » pn, 18 lutego 2019 15:16

sprawdziłam. wszystko jest tak samo. R2 płatnik jest na innym komputerze (w innej pracy) a R2fk probuje zainstalować na innym. ściągnęłam dzisiaj demo na kompa z zainstalowanym Rplatnikiem i wszystko śmiga. Z tego wniosek że problem tkwi w kompie w drugiej pracy. Możliwe że Windows8 blokuje coś?
Awatar użytkownika
Inez
 
Posty: 344
Rejestracja: czw, 21 kwietnia 2005 14:23
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Inez » śr, 20 lutego 2019 9:41

Najprawdopodobniej na komputerze nie zainstalował się Serwer SQL. Należy to sprawdzić w usługach Windowsa (poprzez pasek wyszukiwania znaleźć Usługi lub Usługi lokalne) i upewnić się, że usługa o nazwie Serwer SQL (RESET2) jest zainstalowana i działa. Jeśli jej nie ma, należy sprawdzić czy w systemie Windows nie czekają do pobrania jakieś aktualizacje, jeśli czekają to je wykonać i zrestartować komputer. Następnie wykonać jeszcze raz instalację naszego programu wybierając opcję Szczegółowa i zaznaczając wyłącznie SQL Serwer. Dopiero gdy serwer będzie zainstalowany w systemie i usługa serwera będzie działać możliwe będzie utworzenie na nim bazy danych.
W razie dalszych problemów zachęcamy do kontaktu telefonicznego z serwisem.
jaga
Posty: 48
Rejestracja: śr, 14 października 2009 13:48

Post autor: jaga » pt, 22 lutego 2019 20:33

jest zainstalowany i działa. Ale w dalszym ciągu mam ten sam komunikat.
Powoli tracę cierpliwość, chciałam byc Waszym klientem ale chyba odpuszczę sobie
Awatar użytkownika
Inez
 
Posty: 344
Rejestracja: czw, 21 kwietnia 2005 14:23
Lokalizacja: SYMFONIA sp. z o.o.
Kontakt:

Post autor: Inez » pn, 25 lutego 2019 8:03

Prosimy zatem o kontakt z serwisem pod numerem 71/38-28-701.
ODPOWIEDZ