Początki pracy z programem - instalacja na Windows7, Vista

Lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących korzystania z programu R2faktury, R2fakturyPRO opracowana przez pracowników serwisu Reset2.

Moderatorzy: sławek, Mariusz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 635
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 12:11
Lokalizacja: RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
Kontakt:

Początki pracy z programem - instalacja na Windows7, Vista

Post autor: sławek » czw, 28 października 2010 12:04

Konfiguracja programów R2fk, R2księga, R2faktury, R2Środki i R2przelew na systemach operacyjnych posiadających funkcję "kontroli konta użytkownika", a więc systemach Windows 7, Windows Vista nieco odbiega od tego, co znane było na starszych systemach (m.in. Windows XP).

Sama instalacja przebiega standardowo, choć w niektórych przypadkach konieczne będzie uruchomienie programu instalacyjnego nie poprzez dwukrotne kliknięcie myszą na plik instalacyjny, ale poprzez kliknięcie nań prawym przyciskiem myszy i wybranie opcji "uruchom jako administrator". Dalsza część instalacji przebiega standardowo bez względu na system operacyjny.

Po zakończonej instalacji NIE zaznaczamy opcji "uruchom program R2XXX' tylko zakańczamy instalację.
Na pulpicie powinien pojawić się skrót do nowo zainstalowanego programu, na którym klikamy prawym przyciskiem myszy, wybieramy opcję "właściwości", przechodzimy na zakładkę "zgodność" i w dole okna zaznaczamy opcję "uruchom ten program jako administrator", a w górze okna zaznaczamy "uruchom ten program w trybie zgodności z:" i wybieramy opcję "windows xp", następnie zatwierdzamy wybór w oknie po kliknięciu na "Ok".

Wykonanie tej czynności przed pierwszym uruchomieniem programu i wprowadzeniem danych zapewni nam możliwość bezproblemowej pracy. W przypadku gdy powyższe czynności nie zostały dotąd dokonane, a Użytkownicy pracują już na programie, powyższych zmian NIE przeprowadzamy.
W tym wypadku praca na programie może być możliwa, natomiast problemy mogą pojawić się w przypadku próby archiwizowania danych, przenoszenia danych na nowe stanowisko itp. W takiej sytuacji zalecamy kontakt telefoniczny z serwisem w celu ustalenia sposobu rozwiązania problemu.
ODPOWIEDZ