Rozpoczęcie pracy w nowym roku, czyli co i jak należy zrobić

Lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących korzystania z programu R2faktury, R2fakturyPRO opracowana przez pracowników serwisu Reset2.

Moderatorzy: sławek, Mariusz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hadassa
 
Posty: 160
Rejestracja: wt, 04 maja 2010 10:47
Lokalizacja: RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
Kontakt:

Rozpoczęcie pracy w nowym roku, czyli co i jak należy zrobić

Post autor: hadassa » wt, 03 stycznia 2012 15:08

Jeżeli chcemy wystawiać faktury, jeszcze z poprzedniego roku, wystarczy wejść w Ustawienia -> Bieżąca data i okres lub F12 i zmienić okres przeglądania na grudzień 2011, odznaczyć "data systemowa" i wpisać datę grudniową".
Przy okazji, zmiana okresu przeglądania, pozwoli nam wrócić do zeszłorocznych faktur, które nagle nam zniknęły ;)

Przed wystawianiem faktur w nowym roku, należy wydrukować remanent, o czym przypomni nam komunikat, który się pojawi.
Remanent drukujemy z pozycji Stan magazynu -> drukarka -> zestawienia.
Jeżeli, jednak nie zdążymy z wydrukowaniem, lub mamy coś do poprawienia, zawsze możemy skorzystać z wydruku, który się nazywa "stan magazynu" i wybrać datę na 31.12.2011. Zmienić nazwę możemy na zakładce Nagłówek/Stopka.

Aby wykonać inwentaryzację, dostępną w wersji Maxi oraz Extra, wchodzimy w Okna -> Inwentaryzacja i za pomocą plusa dodajemy nowy arkusz, wybierając potrzebne dla nas dane, np magazyn, akceptujemy. Zapisy na arkuszu zawsze możemy skorygować wchodząc na jego pozycje poprzez prawy przycisk myszy "Asortymenty na tym arkuszu" lub trzecia ikonka od końca.
ODPOWIEDZ