Nie można połączyć się z bazą danych (local)\Reset2

Lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących korzystania z programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO opracowana przez pracowników serwisu Reset2.

Moderatorzy: sławek, Mariusz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 647
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 12:11
Lokalizacja: RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
Kontakt:

Nie można połączyć się z bazą danych (local)\Reset2

Post autor: sławek » wt, 15 listopada 2016 14:45

Na niektórych systemach operacyjnych (szczególnie Windows 10) mogą występować powtarzające się problemy z dostępem do bazy danych programu R2firma / R2fk / R2księga / R2faktury.

Związane jest to z faktem częstych aktualizacji systemu Windows i jego komponentów, w tym dostarczanej przez Microsoft usługi SQL Server.
Niestety po aktualizacji Windowsa nie zawsze uruchomiona zostaje usługa SQL Server do której podłącza się przy uruchomieniu nasz program R2firma / R2fk / R2księga / R2faktury.

W przypadku pojawienia się komunikatu błędu wyglądającego jak poniżej

Obrazek

lub

Obrazek

jedynym wyjściem pozostaje ręczne uruchomienie usługi SQL Server tak, aby funkcjonujący prawidłowo program R2firma / R2fk / R2księga / R2faktury mógł podłączyć się do istniejącej na serwerze bazy danych.

W tym celu należy w Windowsie:

1. Kliknąć "Start" (wybrać ikonę Windows/ wcisnąć klawisz Windows / Menu Start/ wybrać "lupa" - w zależności od systemu Windows)

Na przykład dla Windowsa 7 szukamy

Obrazek

dla Windowsa 10 wybieramy

Obrazek

2. Wpisać słowo "usługi"
3. Na liście wyników wybrać (w zależności od wersji systemu) opcję "Usługi - aplikacja komputerowa" lub "Wyświetl usługi lokalne"

W Windowsie 7 może to być

Obrazek

a w Windowsie 10 np.

Obrazek

4. Na liście dostępnych usług odszukać SQL Server (Reset2)
(fraza w nawiasie może się różnić od znalezionej - szukamy frazy widocznej po znaku \ we frazie (local)\RESET2 w komunikacie błędu na obrazku)

Obrazek

5. Klikamy na znalezioną informację SQL Server (Reset2) prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcję "Uruchom"

Obrazek

6. Ponownie uruchamiamy program R2firma / R2fk / R2księga / R2faktury.
ODPOWIEDZ