Jak sporządzić deklarację VAT-UEK?

Lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących korzystania z programów R2fk, R2księga, R2środki, R2środkiPRO i R2środkiSBO opracowana przez pracowników serwisu Reset2.

Moderatorzy: sławek, Mariusz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Inez
 
Posty: 287
Rejestracja: czw, 21 kwietnia 2005 14:23
Lokalizacja: RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
Kontakt:

Jak sporządzić deklarację VAT-UEK?

Post autor: Inez » czw, 23 lutego 2012 9:34

Aby sporządzić deklarację VAT-UEK, należy w menu drukowania F2 w oknie "Deklaracja VAT" wybrać pozycję VAT-UEK. W wywołanym w ten sposób oknie VAT-UEK wprowadzamy korygowane pozycje z podziałem na korekty wewnątrzwspólnotowych dostaw, nabyć i świadczenia usług:
  • * Nazwa, NIP - wybieramy z listy kontrahentów właściwego kontrahenta wg nazwy lub numeru NIP;

    * Kwota było - wyliczona przez program na podstawie zaksięgowanych dokumentów kwota odpowiednich transakcji za okres którego dotyczy deklaracja;

    * Kwota jest - wprowadzana ręcznie właściwa kwota transakcji;

    * Trans trójstr. - transakcje trójstronne.
Dodatkowo określamy kolejny numer formularza VAT-UEK istotny jeśli skorygowaliśmy tyle pozycji, że nie zmieściły się one na jednym formularzu. Po naciśnięciu przycisku OK następuje wydruk deklaracji VAT-UEK.

Dane wprowadzone w oknie VAT-UEK nie są zapamiętywane przez program. Służą jedynie do jednorazowego sporządzenia wydruku deklaracji.

Jeśli musimy skorygować tyle pozycji, że nie zmieszczą się one na jednym formularzu VAT-UEK, po wydruku pierwszego formularza otwieramy ponownie okno VAT-UEK, wprowadzamy pozycje jakie mają się pojawić na następnym formularzu, określamy właściwy kolejny numer formularza i drukujemy go.

UWAGA. W przypadku gdy np. pominęliśmy kilka wpisów/faktur, które powinny znaleźć się na deklaracji VAT-UE za poprawiany okres, korektę rozpoczynamy nie od uzupełnienia księgi o brakujące wpisy, ale od utworzenia deklaracji korygującej VAT-UEK. Na deklaracji wybieramy pozycje do skorygowania, dla których program podpowie informacje do kolumny Kwota było, natomiast użytkownik wprowadza ręcznie kwotę w kolumnie Kwota jest wprowadzając prawidłowe dane. Tak skorygowaną deklarację drukujemy. Dopiero po tym w oknie księga/ewidencja wprowadzamy pominięte wcześniej faktury (lub dokonujemy innego rodzaju korekty).
ODPOWIEDZ