Nie można połączyć się z bazą danych (local)\Reset2

Lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących korzystania z programu R2faktury, R2fakturyPRO opracowana przez pracowników serwisu Reset2.

Moderatorzy: sławek, Mariusz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sławek
 
Posty: 635
Rejestracja: pn, 03 marca 2008 12:11
Lokalizacja: RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
Kontakt:

Nie można połączyć się z bazą danych (local)\Reset2

Post autor: sławek » wt, 15 listopada 2016 14:44

Na niektórych systemach operacyjnych (szczególnie Windows 10) mogą występować powtarzające się problemy z dostępem do bazy danych programu R2faktury.

Związane jest to z faktem częstych aktualizacji systemu Windows i jego komponentów, w tym dostarczanej przez Microsoft usługi SQL Server.
Niestety po aktualizacji Windowsa nie zawsze uruchomiona zostaje usługa SQL Server do której podłącza się przy uruchomieniu nasz program R2faktury.

W przypadku pojawienia się komunikatu błędu wyglądającego jak poniżej

Obrazek

jedynym wyjściem pozostaje ręczne uruchomienie usługi SQL Server tak, aby funkcjonujący prawidłowo program R2faktury mógł podłączyć się do istniejącej na serwerze bazy danych

W tym celu należy w Windowsie:

1. Kliknąć "Start" (wybrać ikonę Windows/ wcisnąć klawisz Windows / Menu Start/ wybrać "lupa" - w zależności od systemu Windows)
2. Wpisać słowo "usługi"
3. Wybrać "Usługi - aplikacja komputerowa"
4. Na liście dostępnych usług odszukać SQL Server (Reset2)
(fraza w nawiasie może się różnić od znalezionej - szukamy frazy widocznej po znaku \ we frazie (local)\RESET2 w komunikacie błędu na obrazku)
5. Klikamy na znalezioną informację SQL Server (Reset2) prawy przyciskiem myszy i wybieramy opcję "Uruchom"
6. Ponownie uruchamiamy program R2faktury
ODPOWIEDZ