Podwójnie liczona ulga podatkowa

Napisz jakie masz sugestie oraz pytania odnośnie działania programów R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO. Możesz tu także zgłaszać wszelkie błędy, usterki czy nieprawidłowości nieopisane w części FAQ, z którymi spotkałeś się podczas pracy z programami.

Moderatorzy: sławek, Mariusz, Moderator

Harvest
Posty: 23
Rejestracja: czw, 14 czerwca 2012 15:02

Podwójnie liczona ulga podatkowa

Post autor: Harvest » pn, 07 października 2019 12:44

4 października wypłaciłem listę podstawową za wrzesień, a trzy dni później założyłem inną listę do wypłaty premii uznaniowej. Są to dwa różne szablony list wynagrodzeń, zawierające jednakże wszystkie składniki wspólne (podatki, składki ZUS, itp.).
Problem jaki się pojawił jest taki, że na obydwu listach program policzył ulgę podatkową, dla pracowników poniżej 26 roku życia. Podwójnie naliczona ulga przy niskich wartościach premii (mniej więcej do 550 zł) skutkuje obniżeniem składki zdrowotnej. Jest to błąd, który trudno wychwycić ale który skutkuje niedopłatą składki zdrowotnej.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Awatar użytkownika
NA
 
Posty: 368
Rejestracja: wt, 17 sierpnia 2010 9:57
Lokalizacja: RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
Kontakt:

Re: Podwójnie liczona ulga podatkowa

Post autor: NA » pn, 07 października 2019 14:41

Generalnie, jeśli w ewidencji urzędu skarbowego jest zaznaczone "rozlicz podatek globalnie", to zgodnie z opisem z instrukcji, "ulga podatkowa - przy małej podstawie opodatkowania podstawi się tylko w takiej wysokości, jaka wystarczy do wyzerowania podatku i reszta miesięcznej ulgi możliwa będzie do wykorzystania na kolejnej liście w tym samym miesiącu". Jeśli podatek nie jest rozliczany globalnie (pusty kwadracik przy tej opcji), to zgodnie z instrukcją, "ulga podatkowa - niezależnie od podstawy opodatkowania podstawi się w pełnej (miesięcznej) wysokości tylko na pierwszej liście.".

Jeżeli występuje z tym jakiś problem, to można to zgłosić do serwisu w celu przeanalizowania przesłanej bazy z konkretnym przypadkiem.
Harvest
Posty: 23
Rejestracja: czw, 14 czerwca 2012 15:02

Re: Podwójnie liczona ulga podatkowa

Post autor: Harvest » wt, 08 października 2019 10:05

To nie jest tak, problem tkwi gdzie indziej i chyba udało się go zdiagnozować. Zdiagnozować - ale nie naprawić.

Problem pojawia się tylko i wyłącznie przy pracownikach poniżej 26 roku życia, pozostałych liczy poprawnie.
Jeżeli pracownik poniżej 26 roku życia otrzymał wynagrodzenie za przepracowany miesiąc (bez podatku oczywiście, ale z pełną wykorzystaną ulgą podatkową), a kilka dni później na innej liście wypłaciliśmy premię (dajmy na to w kwocie 500 zł) to program po raz drugi nalicza ulgę podatkową i obniża składkę zdrowotną do wysokości wyliczonego podatku. Tego robić nie powinien!
Problemu tego nie ma przy starszych pracownikach, tam ulga rozliczana jest prawidłowo.
Zatem problem tkwi być może w jakimś algorytmie pracowników poniżej 26, który być może nie do końca został sprawdzony.
Jedynym sposobem na zlikwidowanie tego stanu rzeczy jest wyrzucenie z listy składnika 'ulga podatkowa', ale wówczas pojawi się problem z pracownikami, którzy nie mieli naliczonej ulgi przy wynagrodzeniu zasadniczym (bo np. przebywali cały miesiąc na L-4) a otrzymali należną premię.
Harvest
Posty: 23
Rejestracja: czw, 14 czerwca 2012 15:02

Re: Podwójnie liczona ulga podatkowa

Post autor: Harvest » wt, 15 października 2019 14:26

Chciałem podpytać czy Reset coś będzie robił w tej kwestii, bo mija już ponad tydzień od zgłoszenia, a błąd w liczeniu składek jak był tak jest.
To nie jest sprawa kosmetyki tylko jednak bardzo istotna kwestia związana z prawidłowym naliczaniem składników płacowych.
Awatar użytkownika
TomekK
 
Posty: 217
Rejestracja: pt, 01 kwietnia 2005 9:45
Lokalizacja: RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
Kontakt:

Re: Podwójnie liczona ulga podatkowa

Post autor: TomekK » wt, 15 października 2019 15:48

Witam,
w sytuacji w której klient zauważy nieprawidłowe działanie programu, lub powstaje wątpliwość co do wartości jakie zostały naliczone w systemie płacowo-kadrowym, prosimy o założenie sprawy serwisowej korzystając z menu programu "Pomoc--> Serwis online". Z naszej strony dziękujemy, za tę uwagę.
Pozdrawiamy
ODPOWIEDZ