producent oprogramowania

  • Polski
  • English

Szukaj

Jesteś tutaj:  »   »   » Opis programu

STANDARD

Dla małych i średnich firm

znamy Twoje potrzeby
R2fk oprogramowanie księgowe
  • Pełna księgowość w przyjaznej formie
  • Szybkie wprowadzanie danych
  • Wymagane ewidencje, rejestry, deklaracje, e-deklaracje
  • Transakcje i rozliczenia walutowe
  • Kontrola należności i zobowiązań
R2fk – pełna księgowość – system finansowo-księgowy


R2fk to system umożliwiający kompleksowe prowadzenie księgowości w formie pełnej księgowości oraz dodatkowo opcjonalnie w formie księgi przychodów i rozchodów bądź ryczałtowej ewidencji przychodów. Zawiera wiele modułów dodatkowych, pozwalających na prowadzenie wszystkich wymaganych ewidencji oraz na pełne rozliczenie firmy i jej właścicieli z urzędem skarbowym.

Przy projektowaniu programu szczególny nacisk położono na szybkość wprowadzania danych bez użycia myszki. Zoptymalizowane wprowadzanie dokumentów oraz cały system kontroli umożliwia zmianę organizacji pracy - dane wprowadzać może osoba nie znająca się na księgowości, natomiast księgowy tylko sprawdza i zamyka rozliczenia. Dzięki licznym konsultacjom z ekspertami prowadzącymi biura rachunkowe program dopracowano w najmniejszych szczegółach.

R2fk jest 4 generacją systemów do obsługi księgowości, rozwijanych od 1992 roku.  Charakteryzuje się stosunkowo niską ceną, szybkim wdrożeniem oraz prostą i intuicyjną obsługą, którą mogą szybko opanować nawet początkujący użytkownicy komputerów.

Ze względu na możliwość obsługi w jednym programie firm o różnych rodzajach księgowości (pełna, księga przychodów, ryczałt) program wydaje się być szczególnie atrakcyjną ofertą dla biur rachunkowych.

Równie interesujący może być dla firm przechodzących z księgi przychodów na pełną księgowość, gdyż ze względu na identyczny interfejs i sposób wprowadzania danych zasadniczo ułatwi rozpoczęcie pracy.




E-sprawozdanie finansoweElektroniczne sprawozdania finansowe

  • możliwość sporządzania elektronicznych sprawozdań finansowych w oparciu o dane księgowe wprowadzone w programie
  • możliwość określenia w sprawozdaniu finansowym organu, do którego sprawozdanie zostanie skierowane, czyli KRS lub KAS
  • możliwość dołączania załączników do sprawozdania finansowego poprzez "Dodatkowe informacje i objaśnienia"
  • E-sprawozdanie finansowe
  • wstępna weryfikacja tworzonego sprawozdania finansowego pod względem zgodności z właściwą strukturą pliku e-sprawozdania
  • dostęp do historii przygotowanych plików e-sprawozdania finansowego


  •  

    plan kontPlan kont

    • wbudowany przykładowy plan kont - można go przystosować do swojego planu lub stworzyć od początku własny plan kont
    • możliwość tworzenia kont o 8-poziomowej strukturze
    • tworzenie kont analitycznych dostawcy/odbiorcy
      • automatyczne tworzenie kont analitycznych dostawcy/odbiorcy po wpisaniu kontrahenta do biblioteki
      • ręczne utworzenie kont analitycznych dostawcy/odbiorcy zgodnie z własnym planem kont i podpięcie ich pod kontrahentów
    • bieżący dostęp do informacji o obrotach z wybranego miesiąca oraz obrotach narastająco na danym koncie
    • raporty i zestawienia: Dziennik dekretów, Analityczne zestawienie obrotów, Zestawienie obrotów i sald, Obliczenie dochodu, Rachunek zysków i strat, Bilans
    • elektroniczne sprawozdania finansowe
    • ewidencja planowanych sald oraz rozliczanie wykonania planu - dla jednostek budżetowych

     

    księga handlowaKsięga handlowa

    • rejestrowanie wszystkich rodzajów dokumentów: faktury VAT zakupu i sprzedaży, polecenia księgowania
      • zoptymalizowane, bardzo szybkie wprowadzanie danych z klawiatury, bez użycia myszki
    • rejestrowanie faktur eksportowych oraz importowych w walutach obcych lub w PLN
      • biblioteka walut i kursów średnich NBP
      • automatyczne pobieranie kursów ze strony internetowej NBP
    • automatyczne generowanie dekretów o zadanym schemacie w trakcie rejestrowania dokumentów, możliwość bieżącej korekty proponowanego dekretu
    • możliwość wyboru sposobu księgowania kosztów (np. księgowanie tylko na kontach zespołu 5 - przy obsłudze fundacji)
    • możliwość utworzenia dowolnych rejestrów księgowych (zakup, sprzedaż, kasa)
      • roczne lub miesięczne numerowanie dekretów niezależnie dla każdego rejestru
    • rozbudowana biblioteka kontrahentów
      • możliwość przypisania domyślnych ustawień związanych z kontrahentem: numeru konta, na którym najczęściej księgowane są faktury dla/od tego kontrahenta, stawki vat, terminu płatności i sposobu rozliczenia vat
      • podział kontrahentów na wielu płaszczyznach (np. dostawca, odbiorca)
      • wiele dodatkowych danych (np. telefon, e-mail)
      • historia zmian adresu kontrahenta
      • możliwość powiązania z kontrahentem domyślnego zdarzenia gospodarczego
    • dziennik dekretówbiblioteka zdarzeń gospodarczych
      • możliwość przypisania domyślnych ustawień związanych ze zdarzeniem: numeru konta, stawki vat, kontraktu, terminu płatności i sposobu rozliczenia vat
    • kontrola poprawności wprowadzanych danych
      • dzięki podziałowi wpisów na rodzaje operacji możliwość wprowadzania danych bez znajomości zagadnień księgowych
      • kontrolne szczegółowe zestawienie wprowadzonych danych
    • rozliczanie płatności
      • przy każdym dokumencie pełna ewidencja rozrachunków z nim związanych
      • automatyczne dekretowanie różnic kursowych podczas wprowadzania zapłat do faktur
      • zestawienia przeterminowanych należności i zobowiązań grupowane wg terminów płatności lub dni po terminie
    • wystawianie i drukowanie not korygujących
    • grupowanie obrotów wg dowolnych kryteriów
      • dzięki bibliotece kontraktów i MPK możliwość analizy struktury przychodów i kosztów bez konieczności prowadzenia kont zespołu 5.
      • bilansowanie zdarzeń gospodarczych w dowolnym okresie
      • możliwość generowania zestawień za lata ubiegłe
    • JPK (Jednolity Plik Kontrolny) - Księgi rachunkowe, Podatkowa księga przychodów i rozchodów lub Ewidencja przychodów - (w zależności od typu rozliczeń danej firmy)
      • przygotowanie, podpisanie i wysłanie JPK oraz odebranie i wydruk urzędowego potwierdzenia odbioru UPO
      • integracja JPK na podstawie danych z wielu źródeł
      • kontrolne przeglądanie JPK w arkuszu kalkulacyjnym

     

    e-deklaracje - rejestr sprzedaży VATEwidencja VAT, e-deklaracje

    • rejestry sprzedaży i zakupów VAT według aktualnych wzorów
      • jednoczesne wprowadzanie danych do księgi handlowej i ewidencji VAT
      • dodatkowe możliwości rozliczenia VAT wg terminu płatności lub daty zapłaty
      • ewidencja niepodlegającego odliczeniu podatku VAT od paliwa i nabycia samochodu
      • korekta VAT z tytułu złych długów
      • wydruk wszystkich kolumn rejestrów na jednej kartce formatu A4
    • wydruk deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-7D, VAT-12
    • rozliczanie transakcji wewnątrzwspólnotowych i zagranicznych (WDT, WNT, Import/Export usług, Import/Export towarów)
    • rozliczanie transakcji, dla których nabywca jest podatnikiem
    • wydruk faktur wewnętrznych na podstawie wpisu do rejestru
    • oddzielne rejestry VAT dla transakcji wewnątrzwspólnotowych
      • rejestracja sprzedaży nie podlegającej VAT dla której przysługuje odliczenie
    • wydruk deklaracji VAT-UE wraz z załącznikami oraz deklaracji korygującej VAT-UEK
    • e-deklaracje VAT-7, VAT-7K, VAT-7D, VAT-12, VAT-UE, VAT-UEK
      • przygotowanie, podpisanie i wysłanie deklaracji oraz odebranie i wydruk urzędowego potwierdzenia odbioru UPO
      • wysyłka e-deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-7D od osób fizycznych bez podpisu elektronicznego
    • wydruk zgłoszeń VAT-R, VAT-Z, wniosków VAT-ZT, VAT-ZZ, VAT-ZP, zawiadomienia VAT-ZD oraz uzasadnienia ORD-ZU
    • JPK (Jednolity Plik Kontrolny) - ewidencje zakupu i sprzedaży VAT
      • przygotowanie, podpisanie i wysłanie JPK oraz odebranie i wydruk urzędowego potwierdzenia odbioru UPO
      • integracja JPK na podstawie danych z wielu źródeł
      • kontrolne przeglądanie JPK w arkuszu kalkulacyjnym
    • historia zmian formy opodatkowania VAT (brak, miesięcznie, kwartalnie) oraz historia wysłanych e-deklaracji

     

    e-deklaracje - rozliczenie podatku dochodowegoRozliczenie podatku dochodowego, e-deklaracje

    • rozliczenie podatku dochodowego CIT 
    • rozliczanie podatku dochodowego PIT, wg skali lub liniowego, dla osób fizycznych i wspólników spółek osobowych
    • rozliczanie podatku ryczałtowego od przychodów ewidencjonowanych dla właściciela lub wspólników
    • wydruk miesięcznych lub kwartalnych zestawień należnego podatku dochodowego
    • wydruk deklaracji rocznej CIT-8, PIT-36L, PIT-B, PIT-28 wraz z załącznikami
    • e-deklaracje CIT-8, PIT-36L, PIT-28
      • przygotowanie, podpisanie i wysłanie deklaracji oraz odebranie i wydruk urzędowego potwierdzenia odbioru UPO
      • wysyłka e-deklaracji PIT-36L, PIT-28 od osób fizycznych bez podpisu elektronicznego
    • eksport PIT-36 do programu PITy (IPS)
    • historia zmian formy opodatkowania (miesięcznie, kwartalnie, wg skali, liniowo) oraz historia wysłanych e-deklaracji
    • prognoza wysokości podatku umożliwiająca wybór najkorzystniejszej formy opodatkowania (PIT-5, PIT-5L, zaliczki uproszczone) w kolejnym roku
    • wydruk formularzy identyfikacyjno-aktualizacyjnych niezbędnych w obrocie gospodarczym
      • dodatkowe wzory oświadczeń, zaświadczeń i zawiadomień składanych do urzędu skarbowego
      • formularze zgłoszeniowe i informacyjne CEIDG-1, CEIDG-RB

     

    kasa/bankKasa/bank

    • raporty kasowe RK, dokumenty wpłaty KP i wypłaty KW, możliwość prowadzenia jednocześnie kilku kas, możliwość wprowadzenia kilku raportów w obrębie jednego dnia
    • raporty bankowe dla dowolnej liczby rachunków bankowych
    • możliwość wydruku raportów kasowych RK, dokumentów wpłaty KP i wypłaty KW w trybie znakowym na drukarce igłowej
    • automatyczne księgowanie wpłat i wypłat na podstawie rozrachunków z kontrahentem
    • automatyczne generowanie dekretów o zadanym schemacie w trakcie wprowadzania KP/KW, możliwość bieżącej korekty proponowanego dekretu
    • prowadzenie walutowych raportów bankowych i kasowych
      • płatności w walucie faktury przeliczane na PLN wg zadanego kursu
      • płatności w EUR i innych walutach za faktury wystawione w PLN (krajowe i eksportowe)
      • płatności w PLN za faktury walutowe
    • automatyczne dekretowanie różnic kursowych
    • import płatności z systemów bankowości elektronicznej (m.in. BZWBK, Multibank, PBSBank, profiPIEK, Raiffeisen, VideoTEL)

     

    Moduł należności i zobowiązań

    • szybki dostęp do szczegółowej ewidencji rozrachunków z kontrahentem (złotówkowej i walutowej)
    • windykacja należności
      • indywidualne lub globalne wystawianie przypomnień i wezwań do zapłaty wraz z ich seryjnym wydrukiem
      • indywidualne lub globalne wystawianie not odsetkowych wraz z ich seryjnym wydrukiem
      • protokoły nieściągalności należności
    • zestawienie należności i zobowiązań na zadany dzień
    • kalkulator odsetkowy obliczający odsetki ustawowe i podatkowe

     

    ewidencja środków trwałychEwidencja środków trwałych

    • ewidencja środków trwałych, środków o niskiej wartości oraz wartości niematerialnych i prawnych
      • pełna specyfikacja (np. dostawca, producent, serwis, charakterystyka, dane fabryczne)
    • ewidencja przeprowadzonych operacji
      • wszystkie niezbędne operacje: przyjęcie, zmiana lokalizacji, zmiana osoby odpowiedzialnej, modernizacja, przeszacowanie, korekta, likwidacja, sprzedaż, przekazanie wraz z wydrukiem dokumentów OT, MT, LT, PT, WT i innych
      • ewidencja dokumentów zakupu i sprzedaży związanych z daną operacją
    • ewidencja dokumentów zakupu i sprzedaży
    • ewidencja części składowych
      • charakterystyka, dane fabryczne, dostawca, serwis, producent, dokumenty zakupu i sprzedaży
    • pełna i aktualna Klasyfikacja Środków Trwałych
      • pełna klasyfikacja zawierająca szczegółowe opisy poszczególnych pozycji
      • aktualizowana automatycznie przez internet
    • możliwość określenia osoby odpowiedzialnej i lokalizacji
      • ewidencja zmian dzięki odpowiednim operacjom
    • możliwość podziału na grupy (inne niż podział wg KŚT)
    • oddzielna amortyzacja bilansowa i podatkowa
      • możliwość wyboru środków, dla których ma być prowadzona oddzielna amortyzacja
      • niezależny plan amortyzacji i ewidencja odpisów dla obu rodzajów amortyzacji
    • generowanie planu amortyzacji
      • standardowe metody amortyzacji: jednorazowa, liniowa, degresywna, przyśpieszona 30%
      • możliwość ręcznej modyfikacji planu
      • różna częstotliwość amortyzacji: miesięczna, kwartalna, roczna
      • automatyczne przystosowywanie planu do przeprowadzonych operacji
    • automatyczne naliczanie odpisów dla środka lub grupy środków
      • ewidencja odpisów za cały okres użytkowania środka
    • automatyczne generowanie polecenia księgowania z umorzeniem środków
      • każdy środek na odrębnej lub zbiorczej analityce
      • koszty wg miejsca powstawania
    • szybka selekcja środków wg różnych kryteriów
      • wg statusu: przygotowywany, przyjęty, użytkowany, nieużytkowany (z możliwością wybrania okresu)
      • inne kryteria: KŚT, grupa, lokalizacja, osoby odpowiedzialna
    • wydruk karty środka trwałego, ewidencji i wykazu środków
      • wydruki spełniające wymogi w zakresie pełnej księgowości, księgi przychodów i rozchodów oraz ryczałtowej ewidencji przychodów
    • wydruk planu amortyzacji i tabeli amortyzacyjnej
      • wydruk wszystkich kolumn tabeli na jednej kartce formatu A4
      • możliwość wydruku tabeli i innych zestawień za poprzednie lata
    • dowolne zestawienia wg różnych kryteriów
    • rozbudowana biblioteka kontrahentów
      • pełne dane (adres, telefon, e-mail) producentów, dostawców i firm świadczących serwis

     

    Ewidencja wyposażenia

    • ewidencja wyposażenia z podziałem na grupy
      • pełna specyfikacja (np. dostawca, producent, serwis, charakterystyka, dane fabryczne)
    • możliwość określenia osoby odpowiedzialnej i lokalizacji
    • dokumenty zakupu i sprzedaży
    • wydruk ewidencji wyposażenia

     

    Koszty przebiegu pojazdów

    • ewidencja pojazdów prywatnych używanych do celów służbowych
    • rozliczanie kosztów przejazdów prywatnymi samochodami przez osoby fizyczne oraz właścicieli spółek osobowych
    • ewidencja przebiegu pojazdów dla celów VAT
      • biblioteka tras z odległościami
      • aktualizacja stawek ryczałtu samochodowego przez internet
    • ewidencja faktur kosztowych
    • automatyczne generowanie PK z kosztami przebiegów

     

    Polecenia księgowania

    • ewidencja i ręczne wprowadzanie dokumentów PK 
    • automatyczne generowanie PK zawierających:
      • korektę VAT z tytułu złych długów
      • korektę kosztów z tytułu złych długów
      • VAT do rozliczenia w następnych miesiącach
      • koszty przebiegu pojazdów
      • odpisy amortyzacyjne
      • przecenę płatności walutowych 
    • import dekretów płacowych z programu R2płatnik
    • wydruk PK

     

    Ewidencja przelewów

    • wydruk i ewidencjonowanie bankowych przelewów
      • nadruk treści przelewu na gotowych formularzach różnego typu
    • przelewy do ZUS i urzędu skarbowego
      • automatyczne przelewy ze składkami ZUS i podatkami PIT i VAT generowane na podstawie deklaracji
    • współpraca z całą gamą systemów bankowych
      • możliwość dostosowania programu do współpracy z dowolnym systemem bankowym

     

    Wersja dla biura rachunkowego

    • możliwość obsługi wielu podmiotów, o różnej formie prowadzonej księgowości: pełna księgowość, księga przychodów i rozchodów, ryczałt, najem lub dzierżawa, najem w formie ryczałtu
    • możliwość korzystania ze wspólnej dla wszystkich lub wybranych firm biblioteki kontrahentów oraz zdarzeń gospodarczych
    • ewidencja oraz pełne rozliczanie właścicieli i wspólników wszystkich obsługiwanych firm
      • szybki wgląd w rozliczenia wszystkich wspólników danej firmy
    • kontrola wprowadzania i poprawiania danych przez różnych użytkowników
    • seryjne drukowanie deklaracji VAT-7 lub seryjne wysyłanie e-deklaracji VAT-7 i JPK-VAT
    • powiadamianie klientów pocztą internetową o wysokości podatków przypadających do zapłaty za dany okres
    • całodobowe automatyczne udostępnianie klientom biura informacji o wysokości podatków i składek ZUS wraz z raportami na stronie internetowej
    • możliwość przesyłania wszystkich wydruków pocztą internetową w formacie HTML lub PDF
    • zestawienie z liczbą wpisów w poszczególnych firmach w zadanym okresie, umożliwiające oszacowanie nakładów pracy związanej z obsługą poszczególnych firm
    • możliwość archiwizacji danych wybranej firmy
      • oprócz standardowej archiwizacji całej bazy danych obejmującej wszystkie obsługiwane firmy i właścicieli można również wykonać archiwizację wybranej firmy i właścicieli tylko tej firmy - taką archiwizację można np. przekazać klientowi biura do wglądu na bezpłatnej wersji demonstracyjnej programu
    • możliwość konsolidacji baz danych
      • możliwość łączenia baz danych, np. dołączenia do swojego programu całej bazy danych prowadzonej wcześniej bezpośrednio przez klienta
    • możliwość generowania dla swoich klientów bezpłatnej licencji na program R2faktury Mini
      • automatyczne księgowanie faktur wystawionych przez klientów

     

    Dodatkowe zalety systemu

    • zestawienia i raporty
      • zestaw gotowych raportów i zestawień
      • modyfikacja istniejących oraz tworzenie własnych zestawień i dokumentów
      • wysyłanie wydruków e-mailem w formacie HTML lub PDF (zwykły albo podpisany cyfrowo)
      • eksport zestawień do pliku w formacie dbf, txt lub csv (akceptowany przez Microsoft Excel)
    • wersja sieciowa
      • praca w dowolnej sieci w środowisku Windows Vista, 7, 8, 10
      • możliwość nadania haseł i uprawnień poszczególnym użytkownikom
    • możliwość rozbudowy systemu o dodatkowe moduły
      • ujednolicone standardy pracy w programie do faktur VAT (oraz prowadzenia magazynu) R2faktury, a także systemie płacowo-kadrowym R2płatnik
      • automatyczny import faktur, kasy oraz kosztów wynagrodzeń
    • możliwość inicjalizacji bazy danych na podstawie
      • programu R2księga
      • pliku buforowego
      • programów Rachmistrz i Rewizor 
    • automatyczny import faktur z programów Subiekt firmy Insert i KS-AOW (Apteka) firmy Kamsoft
    • zgodność z aktualnymi przepisami oraz pewność otrzymania nowej wersji uwzględniającej ich zmiany
    • wewnętrzna pomoc kontekstowa oraz porady techniczne przez telefon i w siedzibie użytkownika
    • aktualizacja programu i serwisowanie danych przez internet
      • automatyczne pobieranie parametrów naliczania ze strony producenta (np. podstawy i składki ZUS)
      • moduł zdalnego serwisowania danych wbudowany w program

     

    Wymagania systemowe

    • komputer z procesorem Intel lub kompatybilnym 2 GHz lub szybszym (min. 1 GHz)
    • system operacyjny Windows 7/8/10 (32 lub 64-bitowy) (min. Windows Vista)
    • 2 GB pamięci RAM lub więcej (min. 512 MB)
    • 2,2 GB wolnego miejsca na twardym dysku (min. 600 MB)

Referencje

HUBERTUS Biuro Rachunkowe w Krotoszynie

"W 2008 roku podjęliśmy decyzję o zmianie oprogramowania w zakresiekompleksowej obsługi księgowej oraz kadrowo-płacowej naszych...

Dariusz Jakubowski
Doradca Podatkowy

HUBERTUS Biuro Rachunkowe w Krotoszynie

Czytaj więcej »





TRASKO - INWEST Sp. z o.o. w OstrzeszowieGrupa DR. SCHNEIDER POLSKA w Jeleniej GórzeI.O. VENEZIA w WarszawieSzpital im. Św. Jadwigi Śląskiej w TrzebnicyBiuro Rachunkowe VERUM s.c. we WrocławiuTechnologie Tworzyw Sztucznych Sp. z o.o. w ŁozienicyPolskie Sieci Energetyczne WSCHÓD Sp. z o.o. w RadomiuZakład Produkcji Spożywczej DIJO w ZabrodziuG.EN. GAZ ENERGIA S.A. w PoznaniuTeatr Muzyczny CAPITOL we Wrocławiu