Opis stanowisk pracy

Planowanie zatrudnienia

Właściwe planowanie zatrudnienia należy rozpocząć od zastanowienia się nad strukturą zatrudnienia, określenia listy prac wykonywanych z zakładzie i przygotowaniu na ich podstawie właściwej listy stanowisk pracy.

Do biblioteki stanowisk wchodzimy z menu głównego Okna - Stanowiska i kolejno wprowadzamy (Ins):

Prawidłowo przygotowana lista stanowisk w firmie ułatwi nam późniejsze wprowadzanie umów o pracę. Przypisanie zawodu do stanowiska pozwoli po wybraniu zawodu na zawężenie listy stanowisk do wyboru, natomiast bezpośrednie określenie stanowiska przypisze również właściwy zawód.

Przed zatrudnianiem pracowników możemy wcześniej w strukturze zatrudnienia rozplanować ilość etatów na poszczególnych stanowiskach - patrz Struktura działów.

Kolejność ułożenia stanowisk ustalamy we właściwościach (F4). Jeśli ustalimy Uporządkowanie na własne ułożenie (Kol) to będziemy mieli możliwość dowolnego ułożenia stanowisk przeciągając je po prostu myszką.

KWALIFIKACJE

Dla każdego stanowiska określamy wymagane kwalifikacje, jakie pracownik na danym stanowisku powinien posiadać.

Prawidłowe określenie wymagań ułatwi sformułowanie ogłoszenia o pracę oraz uprości późniejszy proces rekrutacji, dzięki możliwości szybkiej oceny kwalifikacji osób, aplikujących na dane stanowisko - patrz Rekrutacja.

ZADANIA

Dla każdego stanowiska możemy przypisać listę wykonywanych zadań.

WYPOSAŻENIE

Przy wprowadzaniu stanowisk mamy możliwość ustalenia przysługujących na danym stanowisku składników wyposażenia. Przypisując nowy składnik wyposażenia do stanowiska określamy:

Uzupełnienie elementów wyposażenia przy stanowisku umożliwia później:

RODZAJE SZKOLEŃ

Dla każdego stanowiska możemy określić rodzaje wymaganych szkoleń, jakie pracownik na danym stanowisku powinien zaliczyć.

Całościowe omówienie planowania i przeprowadzania szkoleń dla pracowników omówione zostało w oddzielnym rozdziale - patrz: SZKOLENIA.

BADANIA

Dodatkowe rodzaje badań lekarskich wymagane przy niektórych stanowiskach. Zaznaczenie dodatkowych rodzajów badań spowoduje ich uwzględnienie przy autosprawdzaniu i Zestawieniach terminowych.

BHP

PARAMETRY