Definicje list płac

Definiowanie i nadzór

W okienku z definicjami list płac (Definicje - Definicje list płac) znajdują się dostępne sposoby naliczania wynagrodzeń. Pod pojęciem definicji list płac rozumiemy listę odpowiednio dobranych składników wynagrodzeń i pól systemowych.

Nową strukturę definicji list płac  tworzymy klawiszem Ins.

Wybieramy szkielet (pola systemowe) najczęściej używanych list. Do wyboru mamy:

Po wprowadzeniu szkieletu listy musimy uzupełnić ją o odpowiednie składniki wynagrodzeń.

Najpierw jednak poprawiamy nazwę algorytmu, klawiszem Tab przechodzimy do okna, w którym wprowadzamy pozycje listy płac, czyli składniki i pola systemowe.

Nowy składnik na liście wprowadzamy  ustawiając się w odpowiednim miejscu i wciskając Ins. Nazwę składnika wybieramy z biblioteki składników (Alt strzałka w dół).

Po uzupełnieniu wszystkich składników, które chcemy mieć na tej liście i upewnieniu się, że w definicji znalazły się wszystkie wymagane pola systemowe, akceptujemy nową definicję OK.

Na zakładce PARAMETRY:

Na zakładce PARAMETRY WYDRUKU jest możliwość indywidualnego konfigurownia wydruku listy płac dla tej konkretnej definicji (patrz:Usatwienia - Ustawienia płacowe na zakładce Wydruki-listy/paski.

Uwaga. W przypadku wersji do obsługi wielu firm istnieje możliwość przypisania poszczególnych definicji list do wybranej firmy - patrz Parametryzacja systemu - Konfiguracja parametrów firmy, zakładka Definicje. Uniemożliwi to wybranie niewłaściwej definicji dla firmy, naliczającej wynagrodzenia wg innego systemu.

Funkcją F2 możemy wprowadzoną definicję listy wydrukować.