Aktualne zatrudnienie

Zatrudnienie pracownika

W tej pozycji (Enter na pracowniku, Aktualne zatrudnienie - Enter lub ikona bezpośrednio w oknie głównym) określamy wszystkie dane, związane z zatrudnieniem pracownika na danym etacie. Będzie to: dział, nominalny czas pracy, umowa o pracę wraz ze zmianami, bilans otwarcia oraz wszystkie dane potrzebne do naliczenia wynagrodzeń. Część danych potrzebna będzie również do naliczenia umów cywilnoprawnych.

W przypadku, gdy ta sama osoba zatrudniona jest w tej samej firmie na dwóch różnych stanowiskach (etatach), nie wolno jej wprowadzać drugi raz na listę pracowników (i jeszcze raz uzupełniać jej dane podstawowe), tylko tworzymy nowe zatrudnienie (przycisk:Utwórz nowe zatrudnienie) i tam wypełniamy wszystkie dane, dotyczące tego konkretnego (drugiego) zatrudnienia. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest możliwość zebrania danych tej samej osoby z kilku etatów w jednym raporcie (ZUS RCA, PIT-11).

UWAGA1. Pamiętajmy, że nowe zatrudnienie (Utwórz nowe zatrudnienie) tworzymy wtedy, gdy jeden pracownik jest zatrudniony na kilku umowach o pracę. W przeciwnym wypadku wypełniamy dane tylko w jednym (podstawowym) aktualnym zatrudnieniu. Również, gdy pracownik w trakcie trwania umowy o pracę posiada umowy zlecenia (lub inne cywilnoprawne), wprowadzamy je w tym samym aktualnym zatrudnieniu.

UWAGA2. Każde ponowne zatrudnienie pracownika, czy to na umowę o pracę czy na umowę cywilnoprawną wiąże się z koniecznością utworzenia nowego zatrudnienia (Utwórz nowe zatrudnienie).

UWAGA3. W jednym aktualnym zatrudnieniu umowy o pracę muszą być ciągłe. W przypadku gdy nastąpiła przerwa w zatrudnieniu, tworzymy nowe zatrudnienie i tam wprowadzamy nową umowę - patrz: Rozliczenia końcowe - Kolejne zatrudnienie. Dotychczasowe aktualne zatrudnienie możemy (lecz nie musimy) przenieść do historii zatrudnienia (przycisk:Przenieś do historii zatrudnienia).

W aktualnym zatrudnieniu określamy: